12.01.2024 / 11:22
StoryEditor

Rosną koszty produkcji jaj, co odbija się na ich cenie

Półki z jajkami w sklepie Carrefour (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Producenci spodziewają się w 2024 roku wzrostu ceny produkcji jaj o nawet 20 proc. – podje „Rzeczpospolita”. Ta kategoria drożała już mocno w 2023 roku, a popyt i wyższe koszty windują cenę.

Na światowe ceny jaj w 2023 roku, poza wyżej wymienionymi czynnikami, wpłynęła ptasia grypa, która okazała się największym wyzwaniem dla branży. Wirus, nie odpuszcza. Atakuje st...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.08.2025 / 12:48
StoryEditor
Brudne toalety i płatne parkingi odstraszają klientów od galerii handlowych. Dlaczego ich właściciele strzelają sobie w stopę?
Najważniejszą cechą parkingu w centrum handlowym jest dla klientów: możliwość bezpłatnego postoju przynajmniej przez dwie godziny (fot. Shutterstock)

Zarządcy centrów handlowych często mówią o tym, że to właściwie dobrany miks najemców decyduje o powodzeniu takich obiektów, Koncentrują się też na zielonych inwestycjach. Tymczasem z badań wynika, że uwaga klientów centrów handlowych skupia się zupełnie gdzie indziej i zamiast paneli fotowoltaicznych woleliby oni, żeby toalety w takich obiektach były czyste, a parkingi bezpłatne.

Infrastruktura w centrach handlowych, i to ta podstawowa, pozostawia wiele do życzenia - twierdzą przedstawiciele Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Wska...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.08.2025 / 14:39
StoryEditor
W ciągu 5 lat Pokolenie X będzie więcej wydawać w sklepach na trzy kategorie produktowe. Eksperci: Marki, które ich ignorują, ryzykują pominięcie
Pokolenie X odpowiada za prawie jedną czwartą całkowitych wydatków w Polsce (fot. Shutterstock)

Konsumenci urodzeni między 1965 a 1980 rokiem wydają rocznie globalnie na konsumpcję 15,2 bln dolarów, a wartość ta ma wzrosnąć do 23 bln w ciągu najbliższych 10 lat. W Polsce ta grupa odpowiada za niemal jedną czwartą całkowitych wydatków, choć jest w tym aspekcie dosyć ostrożna.

Takie dane płyną z najnowszego raportu NielsenIQ i World Data Lab pt. The X Factor: How Generation X is quietly driving trillions in consumer spending. 

Wynika z niego, że G...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. sierpień 2025 14:51