17.05.2024 / 15:42
StoryEditor

Ubrania Do Oddania. Ubraniomaty wchodzą do centrów handlowych. Do czego służą? Jak działają?

Ubraniomat w Westfield Arkadia
W Westfield Arkadia pojawił się ubraniomat, to urządzenie do którego w dowolnym momencie można przynieść i wyrzucić niechciane ubrania, akcesoria czy buty. Rozwiązanie, które ma na celu nie tylko zmniejszenie ilości odpadów jakie trafiają na wysypiska, ale również promowanie odpowiedzialnego podejścia do mody i środowiska.

Koncepcja ubraniomatu, opracowana przez firmę Ubrania Do Oddania, jest prosta – to automat, do którego można wrzucić ubrania, buty i akcesoria, z których już nie korzystamy. Zamiast wyrzucać je do śmieci i zwiększać tym samym ilość zmieszanych odpadów trafiających na wysypiska, można nadać im drugie życie. To sprawia, że ubraniomat z jednej strony pomaga nam zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, a z drugiej mocno promuje cyrkularność i obieg zamknięty w obszarze mody, czyli rozwiązania bardziej odpowiedzialne i zrównoważone.

Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia podkreśla, że centrum handlowe chcemy kształtować postawy prospołeczne i proekologiczne, w tym ideę mody cyrkularnej. - Stąd pomysł na postawienie w naszym centrum ubraniomatu, dzięki któremu nasi klienci mogą oddać niepotrzebne ubrania, buty czy akcesoria, nie szkodząc środowisku i pomagając potrzebującym. I to nie tylko dzięki przekazanym rzeczom, bo każdy jeden kilogram oddanych ubrań jest równoznaczny z przekazaniem 1 zł na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci - mówi Piotr Brzozowicz.

- Ubraniomat jest odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które szuka odpowiedzialnych sposobów na zarządzanie ubraniami, których już nie potrzebuje. Stanowi nowoczesną i transparentną alternatywę dla tradycyjnych pojemników na tekstylia dostępnych na rynku. Urządzenie dostarcza użytkownikom informację o przekazanych kilogramach i wygenerowanej darowiźnie, co buduje poczucie sprawczości i realnego wpływu - mówi Przemysław Kwiatkowski, manager ds. partnerstwa w Ubrania Do Oddania.

Jak działa ubraniomat w Westfield Arkadia?

Aby otworzyć urządzenie trzeba zainstalować aplikację Westfield Club i postępować zgodnie z krokami wyświetlanymi na ekranie telefonu. Po wrzuceniu rzeczy do środka, dzięki zamontowanej w ubraniomacie wadze, urządzenie od razu informuje nas, ile kilogramów ubrań oddaliśmy.

Każda osoba, która skorzysta z ubraniomatu otrzyma także te informacje drogą mailową, a oddane kilogramy zostaną automatycznie przypisane do jej konta klienta wraz z wirtualną odznaką.

Urządzenie znajduje się na poziomie 0, pomiędzy sklepami Leroy Merlin oraz Duka. Jego pojemność to aż 170 kg.

Ile ubrań zbiera ubraniomat?

Średnia ilość zbieranych ubrań na osiedlu mieszkaniowym to aż 700 kg, co przekłada się na miesięczną redukcję śladu węglowego na poziomie ponad 9t oraz niemal 4,5 mln zaoszczędzonych w skali miesiąca litrów wody. Z kolei średnia liczba darowizn otrzymywanych w skali miesiąca to aż 140 sztuk odzieży.

Obecna inicjatywa nie jest pierwszą współpracą Westfield Arkadia z organizacją Ubrania Do Oddania. Już od zeszłego roku wspólne działania obu marek cieszą się dużym zainteresowaniem m.in. w ramach Westfield Good Festival w ubiegło- i tegorocznej edycji wydarzenia.

04.11.2025 / 13:07
StoryEditor
Uber Eats chce wyprzedzić Glovo na polskim rynku. Jak chce to zrobić? [WYWIAD]
Michał Dubisz, dyrektor generalny Uber Eats w Polsce (fot. materiały prasowe)

Uber Eats chce zostać numerem jeden w branży delivery w Polsce. Michał Dubisz, dyrektor generalny Uber Eats w Polsce w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl przekonuje, że firma ma do tego narzędzia, strategię i możliwości. Jak jeden z pionierów sektora w Polsce chce to osiągnąć?

W wywiadze przeczytasz m.in.:

  • Jakie są aspiracje Uber Eats w Polsce?
  • Jakie Uber Eats ma przewagi w porównaniu z konkurencją?
  • Kiedy Uber Eats zostanie liderem polskiego ...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.10.2025 / 18:54
StoryEditor
Strefa duty free w internecie. Lagardère podsumowuje działalność sklepu Aelia.pl
Pięć lat temu firma Lagardere Travel Retail postanowiła przenieść bezcłowe sklepy Aellia z lotnisk do internetu i uczynić je dostępnymi dla każdego klienta w Polsce (fot. materiały prasowe)

Właśnie mija pięć lat od momentu uruchomienia Aelia.pl – pierwszego sklep duty free online w Polsce. Czy firmie Lagardere Travel Retail, która jest matką tego projektu udało się z sukcesem przenieść strefę wolnocłową z lotnisk do internetu?

Aelia.pl został uruchomiony w 2020 r. Od startu platformy jej właściciel – firma Lagardère Travel Retail – skupiał się na dynamicznym poszerzaniu asortymentu.

Jak r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. listopad 2025 21:05