15.12.2023 / 19:44
StoryEditor

Global Cosmed inwestuje w swoją niemiecką fabrykę. Co oprócz marek własnych firma chce tam produkować?

Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed
Zarząd spółki Global Cosmed zdecydował o rozszerzeniu produkowanego portfolio w fabryce w niemieckim Stadtilm o myjące produkty kosmetyczne pod markami Apart i Bobini. Ten ruch ma pozwolić firmie również na poszerzenie oferty dostaw produktów kosmetycznych produkowanych pod markami własnymi odbiorców, czyli private label.

Magdalena Miele, prezeska Global Cosmed S.A. wskazuje, że firma kończy 2023 r. pozytywnym wynikiem audytu potwierdzającym zdolności do produkcji najwyższej jakości mydeł w płyni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.08.2025 / 13:16
StoryEditor
Co napędza sprzedaż Intermarché i Bricomarché? Grupa Muszkieterów rośnie mimo trudności rynkowych
Na zdj. sklep sieci Intermarche (fot. ricochet64/Shutterstock)

Grupa Muszkieterów, operator sieci Intermarché i Bricomarché, notuje wzrosty sprzedaży w wymagającym otoczeniu rynkowym. Wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku pokazują konsekwentny rozwój sieci, ekspansję logistyczną oraz rosnące zaangażowanie przedsiębiorców. Co stoi za stabilnym wzrostem i jak Grupa planuje wykorzystać ten potencjał w nadchodzących miesiącach?

W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché, osiągnęła łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł. Oznacza to wzrost o 4,8 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.08.2025 / 17:00
StoryEditor
Auto na start w Żabce – dla kogo, jakie modele i ile to kosztuje?
Auto na start w Żabce – dla kogo, jakie modele i ile to kosztuje? (fot. Żabka Polska)

Franczyzobiorcy sieci sklepów Żabka mogą skorzystać z programu "Auto na start". Sprawdzamy, jakie są warunki oraz koszty. Ile osób już z niego skorzystało? Na jaki samochód mogą liczyć franczyzobiorcy?

W artykule przeczytasz: 

  • Auto na start w Żabce – dla kogo?
  • Jakie są koszty i modele pojazdów w programie Żabki?
  • Na jakich warunkach franczyzobiorca otrzyma samochód od Żabki?
  • Ilu franczyzobiorców skorzystało z Auto na start w Żabce?
  • Karta Paliwowa – kto może z niej skorzystać? 

Auto na start w Żabce – dla kogo?

Program "Auto na start" to jeden ze sposobów sieci Żabka, aby zachęcić franczyzobiorców do prowadzenia sklepów w mniejszych miastach i na terenach wiejskich: do 60 tysięcy mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne.

Jakie są koszty i modele pojazdów w programie Żabki?

Samochody, które są dostępne w programie "Auto na start" w Żabce, to modele marki Toyota Yaris Cross z niskoemisyjnym napędem hybrydowym. Pod koniec 2022 roku Żabka Polska powiększyła swoją flotę samochodów o 500 egzemplarzy takich pojazdów. 

– Są one udostępniane na zasadach dzierżawy na 6 miesięcy od otwarcia sklepu. Realny koszt, który ponosi franczyzobiorca za korzystanie z samochodu, wynosi 200 zł netto miesięcznie, płatny w rozliczeniu końcowym – podaje biuro prasowe sieci Żabka.

Na jakich warunkach franczyzobiorca otrzyma samochód od Żabki?

Auto może otrzymać franczyzobiorca, który podpisze umowę współpracy z Żabką do 31 grudnia 2025 roku, obejmie sklep w innej miejscowości (do 60 tys. mieszkańców) niż miejsce zamieszkania oraz wykaże, że dojazd do sklepu komunikacją publiczną jest utrudniony. 

Warto jednak pamiętać, że wniosek o przyznanie "Auta na start" należy złożyć w terminie 7 dni o daty podpisania umowy współpracy franczyzowej. Żabka Polska podaje także, że franczyzobiorca musi wykazać „długotrwałe problemy komunikacyjne” z dotarciem do sklepu z miejsca zamieszkania w celu prowadzenia placówki. W praktyce sprowadza się do sytuacji, kiedy nie ma połączeń komunikacyjnych oferowanych przez przewoźnika publicznego lub prywatnego w odpowiednich godzinach.

Ilu franczyzobiorców skorzystało z programu "Auto na start" w Żabce?

Samochody w programie "Auto na start" w Żabce trafiają do kolejnych franczyzobiorców. Sieć sklepów convenience nie przewiduje możliwości odkupienia samochodu przez franczyzobiorcę, który go użytkował.

Od 2022 r., czyli od początku istnienia programu inicjatywy, skorzystało z niej 140 franczyzobiorców. Biuro prasowe Żabki Polska zapewnia także, że program będzie kontynuowany w 2026 r.

Karta Paliwowa Plus – kto może z niej skorzystać? 

Niektórzy franczyzobiorcy mogą skorzystać też z programu Karta Paliwowa Plus. Chodzi o osoby prowadzące sklep w miejscowości do 30 tys. mieszkańców, oddalonej od miejsca zamieszkania. Karta Paliwowa Plus jest przyznawana na 6 miesięcy, a wniosek trzeba złożyć w ciągu 14 dni od otwarcia sklepu. Warto także pamiętać, że franczyzobiorca może skorzystać tylko z jednego programu: "Auto na Start" lub Kartę Paliwową Plus.

image

Żabka wchodzi tam, gdzie inni odpuścili. Przejmuje lokale po Społem i Tesco

17. sierpień 2025 20:38