25.01.2022 / 16:47
StoryEditor

Przetasowania w branży kosmetycznej. Kto kupuje, a kto się sprzedał

W ciągu ostatnich 10 lat w Europie miało miejsce ponad 300 transakcji sprzedaży kontrolnego pakietu udziałów przedsiębiorstw z branży beauty care (Shutterstock)
Procter & Gamble, Henkel, L’Oreal – to tylko kilku graczy z branży kosmetycznej, którzy w ostatnim czasie wzbogacili swoje portfolio o nowe marki albo zamierzają zrobić taki ruch w najbliższej przyszłości. Co znajduje się w sferze ich zainteresowań i czy zmiany właścicielskie spowodują, że niektóre lokalne brandy znikną z rynku? 

Zdaniem ekspertów z CMT Advisory, pytanych przez portal wiadomoscihandlowe.pl, konsolidacje w branży kosmetycznej z udziałem inwestorów finansowych – funduszy inwest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
18.12.2025 / 16:49
StoryEditor
Żabka w Wigilię i Święta 2025: Do której godziny otwarte sklepy? [HARMONOGRAM]
Przykład godzin otwarcia placówki Żabka w okresie noworocznym. Szczegółowy harmonogram znajdziesz na drzwiach swojego ulubionego sklepu. (Fot. Żabka + Facebook)

W okresie od Wigilii aż do święta Trzech Króli sklepy będą inaczej czynne niż zazwyczaj. Dotyczy to również sklepów sieci Żabka. Sprawdzamy w jakich godzinach będą otwarte sklepy Żabka w okresie świątecznym.

W artykule przeczytasz: 

  • Aż sześć dni, kiedy godziny otwarcia Żabki będą inne niż zazwyczaj lub będą zamknięte
  • Godziny otwarcia Żabki w Wigilię i Boże Narodzenie – jak podchodzą franczyzobiorcy?
  • W jakich godzinach będą czynne Żabki w Sylwestra?
  • Czy Żabka będzie otwarta w Nowy Rok?
  • Harmonogram otwarcia sklepów Żabka w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku
  • Jak sprawdzić godziny otwarcia konkretnego sklepu Żabka?
  • Żabka kusi franczyzobiorców bonusami za otwarcie sklepu w Święta i Nowy Rok

Aż sześć dni, kiedy godziny otwarcia Żabki będą inne niż zazwyczaj lub będą zamknięte

W ciągu najbliższych kilkunastu dni aż sześciokrotnie sklepy Żabki będą działać inaczej niż zazwyczaj. Dotyczy to następujących dni:

  • 24 grudnia 2025 r. (Wigilia Bożego Narodzenia),
  • 25 i 26 grudnia 2025 r. (pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia),
  • 1 stycznia 2026 r. (Nowy Rok),
  • 4 stycznia 2026 r. (niedziela niehandlowa),
  • 6 stycznia 2026 r. (święto Trzech Króli)

– W tych dniach obowiązują te same zasady działalności, jak w niedziele objęte ograniczeniami handlu. Większość sklepów Żabka pracuje w dni objęte ograniczeniami, korzystając z wyłączenia dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż osobiście i na własny rachunek. Jednak decyzję o otwarciu sklepu podejmą sami franczyzobiorcy – informuje biuro prasowe Żabki.

Przeczytaj także ten artykuł: Pracownicy handlu będą protestować przed świętami. "Solidarność" zapowiada akcje w sklepach.

Godziny otwarcia Żabki w Wigilię i Boże Narodzenie – jak podchodzą franczyzobiorcy?

Sami właściciele sklepów Żabka, z którymi rozmawialiśmy oraz którzy udzielają się na forach dla franczyzobiorców mają bardzo różne podejście do pracy w Wigilię oraz święta Bożego Narodzenia.  

– W Wigilię naszą Żabkę będziemy mieć otwartą od 6.00 do 14.00. Później też chcę mieć czas dla rodziny – mówi Żaneta, która prowadzi Żabkę w Poznaniu. – Pierwszego dnia Świąt zawsze mamy zamknięte, a w drugi dzień otwieramy o 11.00 i pracujemy do 19.00 – dodaje.

Z kolei jeden z franczyzobiorców w mediach społecznościowych podaje, że w Wigilię zamierza mieć otwartą Żabkę od godz. 6.00 do 15.00, bo wówczas klienci często jeszcze kupują pieczywo, ryby i inne produkty, których im brakuje do świątecznej wieczerzy. Co ciekawe, ten sam fanczyzobiorca otwiera sklep w Wigilię po raz drugi! Jego Żabka jest dodatkowo otwarta w godz. od 19.00 do 23, ponieważ wówczas ma duży utarg na alkoholu i napojach. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 66% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2025 / 09:10
StoryEditor
Nowy podatek tłuszczowy w Sejmie. Zdrożeją przekąski, pizza i ciastka?
Nowy podatek tłuszczowy w Sejmie. Zdrożeje pizza i przekąski? (fot. Canva)

W Sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie podatku tłuszczowego. Ma on objąć żywność wysokoprzetworzoną, w tym mrożone pizze i przekąski. Politycy chcą też zmian w akcyzie na alkohol. Zapowiadają, że przyniesie to miliardy wpływów do NFZ-u.

W artykule przeczytasz:

  • Nowa Lewica chce wprowadzić podatek tłuszczowy. Na czym ma polegać?
  • Zasady podatku tłuszczowego – 3 klastry żywności
  • Jakie produkty zdrożeją? Lista towarów objętych podatkiem tłuszczowym
  • Reforma ochrony zdrowia: Podatek zdrowotny i zmiana w akcyzie na alkohol

Nowa Lewica chce wprowadzić podatek tłuszczowy. Na czym ma polegać?

Posłowie Nowej Lewicy przedstawili projekt reformy systemu finansowania ochrony zdrowia. Jednym z trzech filarów tego projektu jest wprowadzenie nowego podatku tłuszczowego od żywności hiperpalatalnej (HPF), czyli wysokoprzetworzonej.

– HPF stanowi obecnie 25-30% polskiego rynku żywnościowego o wartości około 90-110 miliardów złotych i charakteryzuje się dominacją międzynarodowych koncernów, np. Mondelez czy Coca-Cola – wskazuje Łukasz Michnik, rzecznik prasowy Nowej Lewicy.

Politycy twierdzą, że zmiana prawa i wprowadzenie nowego podatku tłuszczowego jest oparte na filozofii „Truciciel płaci”. Zdaniem wnioskodawców, system ochrony zdrowia nie może dłużej opierać się na wpływach od osób o niskich i średnich dochodach. Lewica uważa, że nowy podatek tłuszczowy ma po części przenieść ciężar finansowania służby zdrowia na korporacje.

Zasady podatku tłuszczowego – 3 klastry żywności

Politycy Nowej Lewicy uważają, że wpływy z podatku tłuszczowego w 100 proc. trafią do budżetu Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. grudzień 2025 16:53