03.08.2016 / 11:14
StoryEditor

Duży wzrost produkcji wędlin

Przez drogie mięso Polacy zaczęli kupować więcej wędlin (ŁR/wiadomoscihandlowe.pl)
Ostatnie miesiące przyniosły duże ożywienie w produkcji wędlin – wynika z danych GUS, na które powołuje się „Puls Biznesu”.

W kwietniu produkcja wędlin rok do roku wzrosła o 15,9 proc., a w maju – o 11,2 proc. To duże wzrosty w porównaniu z marcem, gdy wzrost wyniósł zaledwie 0,7 proc. czy styczniem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2025 / 17:24
StoryEditor
Roślinna żywność pod ostrzałem. Czy Parlament Europejski zakaże używania tradycyjnych nazw dla alternatyw mięsa?
Parlament Europejski ponownie głosuje nad nazwami roślinnych alternatyw mięsa (fot. Lefteris kallergis/Unsplash)

Nazewnictwo produktów roślinnych powraca do unijnej agendy politycznej. Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego poparła propozycję zakazu stosowania określeń takich jak "burger", "kiełbasa" czy "stek" w odniesieniu do roślinnych alternatyw mięsa. Czy zmiana prawa faktycznie chroni konsumentów, czy raczej ogranicza rozwój dynamicznie rosnącego rynku?

8 września Komisja Rolnictwa Parlamentu Europejskiego zagłosowała za ograniczeniem stosowania nazw tradycyjnie kojarzonych z mięsem w odniesieniu do roślinnych zamienników. Prop...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.09.2025 / 15:00
StoryEditor
Lidl wydał na zakupy u polskich dostawców 26 mld zł. Eksport sieciowy w górę
Na zdj. Lidl w Szczecinie (fot. Shutterstock)

Sieć Lidl wyliczyła, że jej zakupy towarów i usług od polskich dostawców dokonane w 2024 r. wyniosły ponad 26 mld zł. Krajowe firmy dzięki współpracy z Lidlem wyeksportowały produkty warte aż 6,9 mld zł na 28 rynków.

Lidl podkreśla, że współpracuje z tysiącami polskich firm, które dostarczają do niego towary i usługi. Można je podzielić na dwie kategorie: zakupy związane z urządzeniem i utrz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. wrzesień 2025 01:22