17.09.2021 / 16:07
StoryEditor

Grupa Gobarto osiągnęła ponad 1 mld zł przychodów! Nadchodzą bardzo trudne czasy dla branży mięsnej

Marcin Śliwiński, prezes zarządu Gobarto S.A. (Gobarto S.A.)
W pierwszym półroczu 2021 roku GK Gobarto wypracowała ponad 29,6 mln zł zysku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację). Grupa uzyskała dodatni, skonsolidowany zysk netto w wysokości 688 tys. zł. W  raportowanym okresie pandemia koronawirusa nie miała znaczącego wpływu na wyniki finansowe Grupy, która z drugiej strony odczuwa skutki rozwijającej się choroby ASF.

W pierwszym kwartale 2021 roku na rynku krajowym ceny zakupu trzody chlewnej wykazywały dynamiczny wzrost. Z jednej strony był to efekt rosnącego popytu eksportowego, a z dr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2024 / 09:08
StoryEditor
Rośnie sprzedaż smartfonów, spada telewizorów i laptopów. Jakiej elektroniki szukają Polacy?
Rośnie sprzedaż smartfonów, spada telewizorów i laptopów (fot. mat. pras.)
W zeszłym roku rynek dóbr technologicznych i trwałego użytku minimalnie się skurczył, a jego wartość wyniosła 50,77 mld zł (vs 50,9 mld zł w 2022 r.). Przede wszystkim spadła sprzedaż telewizorów (-17,7 proc.), laptopów (-13,4 proc.) oraz suszarek do ubrań (-16 proc.) – wynika z danych firmy badawczej GfK - An NIQ Company.

Niekwestionowanymi liderami polskiego rynku elektroniki i AGD pozostają smartfony, ekspresy do kawy oraz odkurzacze pionowe i robotyczne. Jak wynika z danych GfK - An NIQ ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.05.2024 / 10:46
StoryEditor
Makro z ponad 100 mln straty. Jak na finanse firmy w Polsce wpłynął atak hakerski?
Makro (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Spółka Makro Cash and Carry Polska, operator hurtowni spożywczych i sklepów franczyzowych Odido, w roku finansowym 2022/23 osiągnęła przychód w wysokości 7 mld zł wobec 6,79 mld zł rok wcześniej. Niski wzrost przychodu i stratę w wysokości niemal 108 mln zł firma tłumaczy jednorazowymi zdarzeniami o istotnym znaczeniu.

Przychody Makro w roku finansowym zakończonym 30 września 2023 roku były jedynie o 3,13 proc. wyższe niż rok wcześniej, co przy średniorocznej inflacji w wysokości 11,4 proc., s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. maj 2024 01:49