31.05.2023 / 08:45
StoryEditor

Jak Tarczyński poradził sobie z pożarem? Na jakim etapie jest odbudowa hali produkcyjnej?

Pożar w fabryce Tarczyński pod Wrocławiem (fot. KW PSP Wrocław)
W październiku ub.r. na terenie zakładu firmy Tarczyński położonego w Ujeźdźcu Małym miał miejsce pożar, który objął swoim zasięgiem jedną z nowo wybudowanych hal produkcyjnych. Zniszczeniu uległa część nowych hal produkcyjno-magazynowych wraz z dwiema nowymi liniami produkcyjnymi, z których jedna została kompletnie zniszczona. Oznacza to konieczność odbudowy hali produkcyjnej, która trwać będzie do końca 2023 r., oraz odbudowy zniszczonej linii produkcyjnej, co z kolei potrwa do drugiego kwartału 2024 r.

Tarczyński szacuje, iż wartość majątku spółki objętego tym zdarzeniem wyniosła ok. 101 mln zł, a skala odpisów wartości majątku zniszczonego lub wymagającego naprawy ujęta w sp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 14:19
StoryEditor
Smyk na wojnie z demografią. Jak sieć handlowa dla dzieci chce rosnąć pomimo kurczącego się rynku?
Smyk na wojnie z demografią. Sieć handlowa dla dzieci chce rosnąć pomimo kurczącego się rynku (fot. materiały prasowe)

Mniejsza liczba urodzeń, presja kosztowa i rosnąca konkurencja nie zdołały zatrzymać Smyka. Sieć, znana głównie z produktów dla najmłodszych, coraz mocniej stawia na efektywność operacyjną i ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Czy to przepis na trwały wzrost w branży, która kurczy się wraz z demografią?

Grupa Smyk wchodzi w nową fazę rozwoju. Po latach intensywnego wzrostu sprzedaży, spółka skupia się dziś na rentowności i precyzyjnie zaplanowanej ekspansji w regionie CEE. Wyni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 10:26
StoryEditor
Lidl chce przestraszyć Polaków. Dyskonter zapowiada wyjątkową ofertę
(fot. Shutterstock/materiały prasowe)

Pod koniec października sklepy coraz wyraźniej przybierają barwy czerni, pomarańczu i fioletu. To znak, że Halloween stało się ważnym punktem w kalendarzu handlowym, a detaliści wykorzystują jego potencjał, by przyciągnąć klientów. Lidl Polska również przygotował specjalną ofertę na ten okres.

W ostatnich latach można zaobserwować wyraźny trend wzmacniania oferty sezonowej w handlu detalicznym. Wyróżnianie poszczególnych okresów roku poprzez dedykowane linie produk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. listopad 2025 14:12