07.06.2023 / 16:17
StoryEditor

Mlekovita przejmie OSM w Czarnkowie. Jest zgłoszenie zamiaru koncentracji do UOKiK

(fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
UOKiK przyjął zgłoszenie zamiaru koncentracji, polegającej na połączeniu dwóch samodzielnych przedsiębiorców na podstawie art. 96 ustawy Prawo spółdzielcze, przy czym spółdzielnią przejmującą będzie Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem, a spółdzielnią przejmowaną OSM w Czarnkowie. Po koncentracji będzie istniał jeden przedsiębiorca – Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita w Wysokiem Mazowieckiem.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita sprawuje kontrolę nad dwoma podmiotami prawa handlowego – Freskovita w Wysokiem Mazowieckiem oraz spółka akcyjna Mlekovita. Obszary terytor...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.06.2025 / 23:06
StoryEditor
Kultowa sieć handlowa bankrutuje. Będzie musiała zamknąć wszystkie sklepy
Znana na niemieckim rynku sieć sklepów obuwniczych Onygo ogłosiła upadłość

Znana na niemieckim rynku sieć sklepów obuwniczych ogłosiła upadłość. Marka Onygo, należała wcześniej do doskonale znanej także polskim klientom Grupy Deichmann. Obecnie firma zatrudnia około 150 osób w całych Niemczech i prowadzi ponad 20 sklepów.

Niemiecka sieć sklepów Onygo ogłosiła właśnie bankructwo. W kwietniu 2025 roku sąd rejonowy w Hamburgu wszczął postępowanie upadłościowe w trybie tzw. samodzielnego zarządzania ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 14:17
StoryEditor
To oni zdecydują o podziale kasy z funduszy promocji żywności. Znamy nazwiska
Powołanie nowych członków komisji funduszy promocji żywności. Na zdjęciu minister Czesław Siekierski i Dariusz Goszczyński, prezes KRD-IG (fot. MRiRW)

Już wiadomo, kto będzie decydował o podziale pieniędzy z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Łącznie wszystkie fundusze mają do rozdysponowania ponad 112 milionów złotych. Na co idą tę pieniądze i kto będzie decydował o ich podziale?

W artykule przeczytasz: 

  • Nowa kadencja komisji funduszy promocji żywności
  • Ile osób wchodzi w skład komisji funduszu promocji żywności?
  • Czym zajmują się fundusz promocji żywności?
  • Skąd fundusze promocji żywności mają pieniądze?
  • Jakie środki mają do dyspozycji fundusze promocji produktów rolno-spożywczych?
  • Kto wszedł w skład poszczególnych komisji zarządzających funduszami promocji żywności?

Nowa kadencja komisji funduszy promocji żywności

Na początku czerwca odbyło się spotkanie inauguracyjne komisji zarządzających dziewięciu z dziesięciu funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Związane jest to z powołaniem nowych członków komisji zarządzających funduszami.

– Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych wspierają konkurencyjność krajowej gospodarki w warunkach globalnego rynku – wskazuje Czesław Siekierski, minister rolnictwa.

Ile osób wchodzi w skład komisji funduszu promocji żywności?

Minister Siekierski wręczył takie nominacje aż 80 osobom. Skąd taka liczba? Otóż zgodnie z prawem, każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków: 

  • 3 reprezentantów przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu,
  • 5 przedstawicieli producentów danego produktu
  • 1 członka izb rolniczych

Kadencja członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych trwa 4 lata.

image
Członkowie komisji zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Wołowego (fot. MRiRW)
FOTO: fot. Mrirw

Czym zajmują się fundusz promocji żywności?

Zgodnie z ustawą, do kompetencji komisji zarządzających funduszami produktów rolno-spożywczych należy m.in. reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 00:37