02.11.2021 / 12:01
StoryEditor

Rynek napojów 10 miesięcy po wprowadzeniu podatku cukrowego. Sprzedaż spadła, ceny wzrosły [ANALIZA]

Napoje energetyczne na sklepowych półkach (fot. Shanti Hesse / Shutterstock.com)
Jak pokazują dane paragonowe agencji badawczej CMR, 2021 rok  jest trudny dla producentów napojów bezalkoholowych i sklepów prowadzących ich sprzedaż. Pandemia, niższe niż w poprzednich latach temperatury powietrza oraz wprowadzona z początkiem roku opłata cukrowa wpłynęły na ograniczenie popytu, a na rynku widać wyraźny wzrost cen.

Jak podkreśla Tomasz Rydzewski, analityk CMR, podwyżki najbardziej widać w segmencie napojów gazowanych, wód smakowych, energetyków i herbat mrożonych.

– Wspomniane podw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.08.2025 / 11:00
StoryEditor
Cyfrowe płatności to codzienność młodych Polaków. Jakie są najpopularniejsze?
Młodzi Polacy wybierają Blika i kryptowaluty (fot. Shutterstock)

Szybkość, wygoda i prostota stają się kluczowymi kryteriami wyboru metod płatności wśród młodych dorosłych w Polsce. Nowy raport pokazuje, że tradycyjne karty i przelewy ustępują miejsca cyfrowym rozwiązaniom, a coraz większa część pokolenia Z interesuje się inwestycjami. Co kryje się za tymi zmianami i jakie formy finansów zyskują najwięcej?

Badanie "Finanse Młodych Polek i Polaków 2025" pokazuje, że Blik wyraźnie umocnił swoją pozycję w płatnościach online. Korzystanie z tej metody wzrosło z 81 proc. do 86 proc. wś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.08.2025 / 12:13
StoryEditor
Selgros ma ból głowy. Spółka opublikowałą wyniki za zeszły rok, sieć cash&carry generuje milionową stratę. Chce postawić na kanał HoReCa
Selgros (fot. Fot. Wikimedia Commons/travelarz, Na Lic. Cc By-sa 3.0)

Transgourmet Polska, właściciel sieci Selgros, zanotował w zeszłym roku stratę netto w wysokości 36,5 mln zł. Tłumaczy to wzrostem kosztów działalności oraz rozwojem dyskontów.

Przychodu spółki spadły z 4,2 mld w 2023 roku do nieco ponad 4 mld w roku ubiegłym. Co prawda zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się z 879 do 931 mln zł, ale na wynik w znacznym...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. sierpień 2025 20:53