27.05.2025 / 09:57
StoryEditor

Karol Nawrocki już wpływa na handel. Kolosalny wzrost sprzedaży snusu i woreczków nikotynowych

Karol Nawrocki zażywający snus lub woreczek nikotynowy - print screen z debaty z debaty prezydenckiej

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Co więcej, sprzedaż snusu w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

– Snus jest woreczkiem, który zawiera po prostu tytoń. Jest używany zamiast palenia papierosów, ale jest on dopuszczony do obrotu tylko i wyłącznie w Szwecji, nie można go sprze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.05.2025 / 15:36
StoryEditor
Lego Store w Krakowie już otwraty. A przychody giganta szybują do 74 mld koron
22 maja oficjalnie ruszył Lego Store w Krakowie. To 8. sklep sieci w Polsce (Fot. E. Jesiak/Lego)

Lego właśnie otworzył ósmy sklep stacjonarny w Polsce. W Lego Store w Krakowie można odnaleźć chociażby dużą figurkę w przebraniu smoka wawelskiego. Producent klocków imponuje także wynikami finansowymi.

Z artykułu dowiesz się:

  • Lego Store w Krakowie już działa
  • Czym wyróżnia się sklep Lego w Krakowie?
  • Rekordowe wyniki finansowe Grupy Lego
  • Lego inwestuje w AI i globalny łańcuch dostaw

Lego Store w Krakowie już otwarty. To ósmy sklep sieci w Polsce

22 maja Grupa LEGO oficjalnie otworzyła swój ósmy w Polsce i pierwszy Krakowie Lego Store. Znajduje się on w Centrum Handlowym Bonarka i ma powierzchnię ok. 300 mkw.

Sklep LEGO w Krakowie zatrudnia w tym celu 20 pracowników. Będzie otwarty od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00–21:00, a w niedziele handlowe od 10:00 do 20:00.

Obecnie Lego Store w Polsce znajdują się w:

  • Gdańsku,
  • Katowicach,
  • Krakowie
  • Łodzi,
  • Poznaniu
  • Warszawie (dwa sklepy),
  • Wrocławiu.
image
22 maja oficjalnie ruszył Lego Store w Krakowie. To 8. sklep sieci w Polsce (Fot. E. Jesiak/Lego)
FOTO: fot. E. Jesiak/lego

Smok wawelski i trębacz z Bazyliki Mariackiej w Lego Store w Krakowie

Duński producent klocków w swoim nowo otwartym sklepie nawiązuje do dziedzictwa dawnej stolicy Polski. Na witrynie sklepu fani Lego mogą odnaleźć chociażby grafikę przedstawiającą minifigurki podziwiające Bazylikę Mariacką oraz trębacza, który za chwilę ma odegrać tradycyjny hejnał.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.05.2025 / 17:16
StoryEditor
Hipermarkety sieci Rimi Baltic, przejmowane przez właściciela Netto Polska

Salling Group, właściciel sieci Netto w Polsce, przejął sieć Rimi, która bez rozgłosu umacnia swoją pozycję, gdy bitwa na rynku artykułów spożywczych w krajach bałtyckich nabiera tempa. Podczas gdy Lidl idzie naprzód, hipermarkety Rimi pozostają elastyczne i dochodowe. Spójrzmy na model biznesowy tego gracza.

Analizę modelu biznesowego hipermarketów Rimi znajdziesz tutaj

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 10% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. maj 2025 10:28