Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

22.09.2017 / 08:19
StoryEditor

Rząd powalczy o wyższe przychody z akcyzy od alkoholi i papierów

Każda nalewka alkoholowa musi być oklejona banderolą (fot. Pixabay CC0)
Dynamika wzrostu przychodów z akcyzy wyrobów alkoholowych i papierosowych jest słabsza niż rozwój gospodarki. Ministerstwo Finansów przyznało, że do tej pory koncentrowano się na likwidacji luki w VAT. Teraz czas na akcyzę - pisze Rzeczpospolita.

W I połowie br. wpływy z akcyzy od wyrobów spirytusowych wzrosły o 2,7 proc. W przypadku wyrobów tytoniowych wzrost wyniósł 0,1 proc.

Ministerstwo Finansów ma pole do popi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 48% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.07.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP 10 wiadomości tygodnia: Allegro dogaduje się z Żabką, prognozy dla rynku spożywczego, nowy sojusz zakupowy
Najważniejsze wiadomości z tygodnia (fot. Shutterstock/materiały prasowe)

Pomimo letniego okresu, w którym zazwyczaj jest spokojniej, to w handlu jak zwykle dużo się dzieje. Konflikt Allegro z InPostem skutkował dogadaniem się giganta e-commerce z Żabką. Biedronka uruchomiło projekt dla nowej grupy klientów. PMR ma nowe prognozy dla rynku spożywczego, a sieci handlowe należące do Eurocash, Chorten oraz Netto budują nowy sojusz zakupowy. Dowiedzieliśmy się również, która sieć jest najtańsza. Co jeszcze działo się minionym tygodniu?

1. Allegro razem z Żabką szachuje InPost! Sklepy convenience dołączają do Allegro Delivery

Sklepy Żabki dołączyły właśnie do Allegro Delivery, czyli sieci punktów odbioru ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.08.2025 / 18:39
StoryEditor
Lidl poluje na młodych klientów Coca-Coli i PepsiCo. To strategicznie zaplanowana ofensywa marki własnej
Kadr z reklamy Freeway Coli, marki własnej Lidla (fot. materiały prasowe)

Nowa kampania Lidla przyciąga uwagę nie tylko wakacyjnym klimatem i muzyką Bruno Marsa. Kluczowym motywem jest puszka coli. Przez pierwsze sekundy pozostaje bez widocznego logo, budząc konkretne skojarzenia. Czy sieci handlowe chcą odebrać lojalnych klientów gigantom takim jak Coca-Cola?

Reklama Lidla, promująca Freeway Colę, rozpoczyna się klasycznie: letni klimat, muzyka, grupa młodych ludzi. W centrum – puszka coli, trzymana w ręku, z charakterystycznym czerw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. sierpień 2025 14:27