15.11.2018 / 10:25
StoryEditor

Grupa cukrownicza Pfeifer & Langen chce do 2019 r. wydać w Polsce ponad 400 mln zł

(Źródło: diamant.pl)
260 mln kosztowała grupę Pfeifer & Langen, producenta cukru Diamant, modernizacja cukrowni w Środzie Wielkopolskiej. Dzięki nowej infrastrukturze średzka cukrownia może teraz przerabiać 12 000 ton buraków na dobę (wcześniej było to 7500 ton), co pozwala na produkowanie 250 000 ton cukru rocznie. Inwestycja przyczyni się także do zwiększenia areału uprawy buraka z obecnych 29 906 ha do 45 000 ha.

Rozbudowa cukrowni umożliwi Grupie Pfeifer & Langen efektywniejsze konkurowanie na polskim i europejskim rynku cukru. Dzięki modernizacji cukrownia w Środzie Śląskiej otrzymała zbiorniki nierdzewne soku gęstego, które umożliwiają przechowywanie tego półproduktu do wiosny następnego roku. Zmniejszyły się znacznie zużycie energii oraz emisja hałasu. W kolejnym etapie zakład w Środzie Wielkopolskiej zostanie wyposażony m.in. w nowoczesną pakownię, wydajną halę spedycyjną z ośmioma rampami załadunkowymi oraz w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania.

To wszystko usprawni realizację celu firmy, jakim jest dostarczenie na terenie Polski, Europy Zachodniej i Południowej cukru białego oraz szerokiej gamy nowatorskich, niekonwencjonalnych produktów cukrowych. Przedsiębiorstwo Pfeifer & Langen Polska w swoich cukrowniach w Wielkopolsce zatrudnia ponad 600 osób, współpracuje z około 500 lokalnymi firmami i usługodawcami, ma partnerskie relacje z ponad 5000 wielkopolskich plantatorów.

– Modernizacja cukrowni to nasza odpowiedź na nowe warunki, które stawia rynek. Unowocześniony zakład pozwoli nam znacząco obniżyć koszty, zintensyfikować i spolaryzować produkcję oraz dynamicznie wykorzystać efekt skali – mówi Piotr Janiec, członek zarządu P&L.

Spożycie cukru per capita [na jednego mieszkańca – red.] utrzymuje się od dłuższego czasu na poziomie około 40 kg rocznie. To kierunki sprzedaży cukru się zmieniają.

– Dziś mniej spożywa się go „z cukiernicy”, za to znacznie więcej w postaci produktów przetworzonych, np. w napojach, jogurtach, wyrobach piekarniczych, cukierniczych itp. Kiedyś te proporcje były bardziej wyrównane. Z drugiej strony musimy pamiętać, że populacja ludności na świecie wzrasta. Są regiony, gdzie produkuje się więcej cukru, a spożywa się go mniej, ale są i takie regiony, gdzie produkcji nie ma, a cukier sprzedaje się bardzo dobrze. Chcemy nasz cukier eksportować, zwiększymy produkcję, stworzymy nowe miejsca pracy, umożliwimy plantatorom szybszy rozwój i, oczywiście, będziemy zaspokajać zmieniające się potrzeby konsumentów – wyjaśnia Roman Kubiak, prezes spółki Pfeifer & Langen Polska.

17.09.2025 / 14:22
StoryEditor
7-Eleven się kurczy! Największa sieć convenience na świecie zamknie niemal 450 sklepów

Sieć 7-Eleven ogłosiła zamknięcie 444 placówek w Ameryce Północnej z powodu spadku ruchu, inflacji i spadku sprzedaży papierosów. Analiza skali, przyczyn i skutków dla rynku sklepów convenience.

7-Eleven zmniejsza sieć sklepów

Sieć 7-Eleven ogłosiła, że zamyka 444 „słabo funkcjonujące” placówki w Ameryce Północnej — to około 3% jej portfolio w USA, Kanadzie i Meksyku...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 12:02
StoryEditor
Insighty strategiczne w branży FMCG. Na jakie pytania szukają dzisiaj odpowiedzi sieci handlowe i producenci? [WYWIAD]
Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wskazuje na jakie pytania w czasach nieprzewidywalności, kryzysów i ostrożnego konsumenta szukają odpowiedzi sieci handlowe i producenci żywności ora kosmetyków, aby lepiej odpowiadać na wyzwania rynku i potrzeby klientów.

Z wywiadu z Szymonem Mordasiewiczem, dyrektorem zarządzającym w YouGov dowiesz się m.in.:

  • Jak wygląda obecnie Święty Graal w obszarze badań konsumenckich?
  • Jakie insighty strategiczne są kluczowe dla rozwoju biznesu w sektorze FMCG? O co pytają detaliści i dostawcy, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe?
  • Czy małe i średnie firmy FMCG z Polski wiedzą jak wykorzystać insighty strategiczne?
  • Jak transformacja cyfrowa i technologiczna przekłada się na wykorzystanie danych i rozwój projektów z obszaru sprzedaży, marketingu i produktu?
  • Jak sztuczna inteligencja (AI) będzie zmieniała rynek FMCG, ofertę i wspierała pracę nad nowymi produktami?
  • Jak zmiany związane z klimatem i zmianami w zachowaniach konsumentów można wykorzystać je do stworzenia nowych produktów lub wejścia w nowe kategorie?

Po jakie insighty najczęściej sięgają firmy w sektorze FMCG?

O co pytają dziś klienci YouGov? Czego chcą się dowiedzieć? Jakich informacji i danych szukają, aby efektywniej pracować i lepiej budować portfolio? O co pytają, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe związane z konkurencją?

Niezmiennie najbardziej poszukiwane są insighty strategiczne, czyli odpowiedzi na pytania dotyczące rynku, konsumentów oraz ich zachowań zakupowych.

Następnie firmy próbują zestawiać te informacje, „łączyć kropki” z różnych źródeł: z badań agencji i własnych zasobów. Celem jest identyfikowanie rynkowych wyzwań i ocena dotychczasowych działań. Jeżeli dziś firma dostrzega, że w jej ofercie brakuje rozwiązań wspierających zdrowie i kondycję fizyczną, to znaczy, że przegapiła ważny moment. Część graczy już od ponad półtora roku skutecznie korzysta z potencjału tego segmentu. To ostatni moment, aby spróbować się w nim odnaleźć, zanim na rynku pozostaną do zdobycia tylko marginalne udziały. Podpowiadamy firmom, że to, co wcześniej mogło wydawać się mało istotne, dziś ma kluczowe znaczenie i trudno bez tego budować stabilny, przyszłościowy biznes.

Z kolei jeśli chodzi o tematy taktyczne, to kluczowe pozostaje pytanie, gdzie i jak inwestować w kanały dystrybucji – które zyskują, a które tracą, gdzie zachodzą zmiany? W tym zakresie prowadzimy wiele projektów związanych z asortymentem. W ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się dwa zagadnienia. Pierwszy to drzewa decyzyjne wykorzystywane do analizy kategorii. Konsument się zmienia, a wraz z nim zmieniają się produkty i marki obecne na sklepowych półkach. Producenci, we współpracy z detalistami, starają się zrozumieć, jak wygląda dziś proces decyzyjny. Czego oczekuje i jak zachowa się nabywca np. przy półce z napojami? Dlaczego wybiera konkretny smak? Woli produkt z cukrem czy bez? Gazowany lub niegazowany? Detaliści chcą zbudować półkę, która ułatwi wybór i zwiększy wygodę konsumenta. Dlatego oczekują wiedzy od tzw. kapitanów kategorii, czyli producentów, którzy mają wpływ na wygląd tej półki. To oni dostarczają dane niezbędne do optymalizacji tego procesu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2025 18:40