15.11.2018 / 10:25
StoryEditor

Grupa cukrownicza Pfeifer & Langen chce do 2019 r. wydać w Polsce ponad 400 mln zł

(Źródło: diamant.pl)
260 mln kosztowała grupę Pfeifer & Langen, producenta cukru Diamant, modernizacja cukrowni w Środzie Wielkopolskiej. Dzięki nowej infrastrukturze średzka cukrownia może teraz przerabiać 12 000 ton buraków na dobę (wcześniej było to 7500 ton), co pozwala na produkowanie 250 000 ton cukru rocznie. Inwestycja przyczyni się także do zwiększenia areału uprawy buraka z obecnych 29 906 ha do 45 000 ha.

Rozbudowa cukrowni umożliwi Grupie Pfeifer & Langen efektywniejsze konkurowanie na polskim i europejskim rynku cukru. Dzięki modernizacji cukrownia w Środzie Śląskiej otrzymała zbiorniki nierdzewne soku gęstego, które umożliwiają przechowywanie tego półproduktu do wiosny następnego roku. Zmniejszyły się znacznie zużycie energii oraz emisja hałasu. W kolejnym etapie zakład w Środzie Wielkopolskiej zostanie wyposażony m.in. w nowoczesną pakownię, wydajną halę spedycyjną z ośmioma rampami załadunkowymi oraz w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania.

To wszystko usprawni realizację celu firmy, jakim jest dostarczenie na terenie Polski, Europy Zachodniej i Południowej cukru białego oraz szerokiej gamy nowatorskich, niekonwencjonalnych produktów cukrowych. Przedsiębiorstwo Pfeifer & Langen Polska w swoich cukrowniach w Wielkopolsce zatrudnia ponad 600 osób, współpracuje z około 500 lokalnymi firmami i usługodawcami, ma partnerskie relacje z ponad 5000 wielkopolskich plantatorów.

– Modernizacja cukrowni to nasza odpowiedź na nowe warunki, które stawia rynek. Unowocześniony zakład pozwoli nam znacząco obniżyć koszty, zintensyfikować i spolaryzować produkcję oraz dynamicznie wykorzystać efekt skali – mówi Piotr Janiec, członek zarządu P&L.

Spożycie cukru per capita [na jednego mieszkańca – red.] utrzymuje się od dłuższego czasu na poziomie około 40 kg rocznie. To kierunki sprzedaży cukru się zmieniają.

– Dziś mniej spożywa się go „z cukiernicy”, za to znacznie więcej w postaci produktów przetworzonych, np. w napojach, jogurtach, wyrobach piekarniczych, cukierniczych itp. Kiedyś te proporcje były bardziej wyrównane. Z drugiej strony musimy pamiętać, że populacja ludności na świecie wzrasta. Są regiony, gdzie produkuje się więcej cukru, a spożywa się go mniej, ale są i takie regiony, gdzie produkcji nie ma, a cukier sprzedaje się bardzo dobrze. Chcemy nasz cukier eksportować, zwiększymy produkcję, stworzymy nowe miejsca pracy, umożliwimy plantatorom szybszy rozwój i, oczywiście, będziemy zaspokajać zmieniające się potrzeby konsumentów – wyjaśnia Roman Kubiak, prezes spółki Pfeifer & Langen Polska.

23.04.2024 / 16:39
StoryEditor
Lidl Polska już od 5 lat sprzedaje swoje produkty online. Sieć oferuje w e-sklepie mocne przeceny. Co dalej z projektem?
Sklep sieci Lidl (Lidl)
Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. Urodziny. Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą ofertę produktów na każdy sezon. Akcja trwa od 22 kwietnia do 5 maja 2024 r. Jak wyglądają plany dalszego rozwoju lidlowego e-sklepu?

Lidl Polska od początku funkcjonowania rozwija swoją działalność podążając za potrzebami klientów i trendami na rynku. Pięć lat temu operator uruchomił e-sklep z ofertą produktó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2024 / 13:14
StoryEditor
Ile miejsca zostało Biedronce na rozwój w Polsce? Ile sklepów będzie w stanie otworzyć? Czy dlatego musi iść za granicę?
Biedronka w Kowalach (fot. iwciagr/Shutterstock)
Biedronka ponownie przyspieszyła z rozwojem sieci sklepów. To zadziwiając w kontekście nasycenia rynku placówkami tej sieci, a także problemów z kanibalizacją, które doprowadziły do kryzysu w firmie w latach 2014/15 r. I konieczności przeprowadzenia głębokiej restrukturyzacji. Wydaje się jednak, że szybki rozwój Biedronki nie potrwa długo, dlatego operator szuka swoich szans na rynku słowackim, a także sonduje rynek rumuński.

Grupa Jeronimo Martins rozwijała się w Polsce w 2023 r. szybciej, niż wcześniej oficjalnie zapowiadała. W ubiegłym roku firma otworzyła 170 Biedronek netto, a ponad 200 brutto, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. maj 2024 00:39