04.05.2024 / 12:00
StoryEditor

Wieprzowina bez uboju. Niemiecki start-up chce rozpocząć produkcję

Polędwica wieprzowa wyhodowana w laboratorium Myria Meat
Niemiecki start-up biotechnologiczny zaprezentował mięso wyhodowane w laboratorium. Uzyskane tkanki mają odpowiadać polędwicy wieprzowej. Produkt otrzymano z komórek świni, i jak zapewnia firma, jest wieprzowiną bez uboju.

Myria Meat, nieniemieckie laboratorium biotechnologiczne, chce zrewolucjonizować rynek żywności. „Mamy wiedzę technologiczną, aby położyć kres cierpieniom miliardów zwierząt, jednocześnie żywiąc ludzkość w oparciu o zdrowszy i bardziej zrównoważony produkt. Mamy obowiązek ułatwić tę zmianę – twierdzi Florian Hüttner, CEO Myria Meat.

Polędwica z laboratorium

Naukowcy twierdzą, że są w stanie z komórek macierzystych wyhodować kawałek mięsa, który jest świeży, zdrowy i przyjazny dla środowiska. Firma zaprezentowała polędwiczkę wieprzową uzyskaną z mięsa wyhodowanego w laboratorium. Produkt ma zawierać tylko mięsień, bez dodatków sojowych i chemicznych.

"Skrupulatne rzemiosło MyriaMeat przebija się w tym innowacyjnym produkcie. Pozyskiwany z pluripotencjalnych komórek macierzystych, szczyci się niezwykłą czystością - bez dodatkowych materiałów zaśmiecających mieszankę" – informuje firma.

Gotowi do produkcji

Myria Meat powstała w 2022 roku. Firma została założona przez naukowców Uniwersytetu w Getyndze. Obecnie prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami, aby przygotować się do zwiększenia skali i pierwszej degustacji jeszcze w tym roku.

- W naszej firmie liczy się teraz wdrożenie, a nie badania podstawowe, co udowodniliśmy na przykładzie naszego prototypu, który został opracowany w Getyndze w ciągu zaledwie jednego roku – mówi Florian Hüttner.

03.11.2025 / 18:00
StoryEditor
Auchan pokazuje nową strategię dla franczyzy. Sieć zdradza budżet otwarcia sklepu
Auchan pokazuje nową strategię franczyzy i ujawnia budżet otwarcia sklepu (fot. Konrad Kaszuba)

Auchan stawia na franczyzę jako główny kierunek rozwoju w Polsce i wprowadza nową strategię współpracy z partnerami. Sieć zapowiada niższe opłaty, nowe programy wsparcia i uproszczone zasady przystąpienia do systemu. Co dokładnie oferuje franczyzobiorcom i jak wygląda nowy model biznesowy Auchan?

Jak podkreśla Witold Sowiński, dyrektor franczyzy w Auchan Polska, firma widzi w tym formacie przyszłość swojego rozwoju. – Uważamy rozwój franczyzy jako jedną z głównych osi ro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2025 / 13:42
StoryEditor
Biedronka w świecie streetware: pop-art i szczypta autoironii w ramach marketingu z okazji 30-lecia obecności na rynku
Biedronka w świecie streetware (mat. prasowe)

Z okazji 30-lecia obecności na polskim rynku, Biedronka przez cały rok proponuje swoim klientom rozmaite formy celebrowania swoich urodzin. Teraz przyszedł czas na oryginalny ukłon w stronę młodszej części klienteli za sprawą nowej odsłony kultowej Fan Collection. W kolekcji ubrań sygnowanych przez markę znalazła się m.in. serigrafia inspirowana słynnym „Marilyn Diptych” Andy’ego Warhola – z biedronką w roli głównej oraz obraz Józefa Chełmońskiego.

Biedronka stawia na humor, dystans i wyobraźnię

Tym razem do współpracy zaproszono jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek streetwearowych w Polsce – Diamante, która od lat...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. listopad 2025 11:38