26.11.2021 / 12:18
StoryEditor

Ceny mięsa rosną. Jednak obecna sytuacja może odbić się niekorzystnie na marżach przetwórców

W najbliższych miesiącach wyzwaniem dla branży mięsnej w coraz większym stopniu – podobnie jak w ubiegłym roku – mogą stać się bariery popytowe związane z pandemią COVID-19 (fot. Iñigo De la Maza/Unsplash)
Segment drobiarski na wiosnę tego roku został dość mocno dotknięty skutkami epidemii ptasiej grypy. Wywołany nią spadek podaży żywca sprawił, że w okresie od kwietnia do lipca produkcja mięsa drobiowego w kraju była o 8 proc. niższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Spadkowej podaży żywca drobiowego towarzyszyły wzrosty cen. W czerwcu średnia cena skupu żywca kurzego była o ponad 25 proc. wyższa niż w styczniu tego roku, a cena żywca indycz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2024 / 15:28
StoryEditor
Burger King wprowadzi AI do drive-thru? McDonald‘s już tego próbował i miał problemy
Restauracja Burger King

Jerzy Tymofiejew - CEO Rex Concepts, master franczyzobiorcy marki Burger King w Polsce zapowiedział, że firma zamierza przetestować technologię składania zamówień opartą na AI w restauracjach typu drive-thru. Pomysł jest na razie na etapie projektu. Z podobnego rozwiązania, kilka miesięcy temu zrezygnowano w ponad 100 lokalach McDonald‘s usytuowanych w USA. Wszystko za sprawą dużej wadliwości systemu.

Burger King to jedna z tych sieci z branży QSR, która niemalże w każdym obszarze wprowadza rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. AI pomaga tam m.in. w efektywnym zarz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.10.2024 / 11:53
StoryEditor
Część chętnych na akcje Żabki nie dostanie ani jednej. Gigantyczny popyt na akcje sieci convenience
Żabka (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Z informacji Bloomberga wynika, że 15 proc. inwestorów instytucjonalnych nie otrzyma ani jednej akcji Grupy Żabka w momencie IPO. Popyt był ogromny.

W sumie 10 inwestorom instytucjonalnym przydzielono ok. 50 proc. akcji w ofercie publicznej, a 20 największych inwestorów skupi 70 proc. Zapisy złożyło 190 inwestorów, ale 15 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2024 01:59