06.07.2017 / 11:31
StoryEditor

Chińczycy wybierają restauracje i jedzenie na wynos, na czym cierpi handel spożywczy

Kurier McDonald‘s w Szanghaju ((By Christopher from Shanghai, China (McDelivery Your Way) [CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimed)
Chińscy konsumenci coraz chętniej stołują się poza domem, skutkiem czego wydatki na zakupy żywnościowe osiągnęły poziom najniższy od 5 lat. Jednocześnie klienci w Państwie Środka coraz więcej żywności kupują przez internet i zwracają większą uwagę na jej jakość oraz wpływ na zdrowie. Nadal chętniej wybierają rodzime produkty, zamiast tych oferowanych przez międzynarodowe marki – to główne wnioski z tegorocznej edycji raportu „China Shopper Report” przygotowanego przez Bain&Company we współpracy z Kantar Worldpanel.

Dziś rynek spożywczy i dóbr szybko zbywalnych (FMCG) w Chinach rozwija się w drastycznie innym tempie, w zależności od segmentu. Z jednej strony obserwujemy bardzo silny wzrost ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.08.2025 / 09:13
StoryEditor
"Przyspieszamy ekspansję". Sieć Żabka ma nowy cel
Grupa Żabka chce otworzyć 1 300 nowych sklepów

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Grupa Żabka otworzyła 804 nowe sklepy. ­– Przyspieszamy ekspansję. Ponad 1 300 otwarć w całym 2025 r. to nasz cel – wskazuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka. A ta ekspansja przekłada się też na przychody grupy.

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żabka otworzyła ponad 800 nowych sklepów w I półroczu
  • Ograniczenie liczby sklepów Żabki, które są zamykane
  • Nowy cel na 2025 roku – łącznie 1300 nowych sklepów Żabka
  • Nowe sklepy Żabka przyczyniły się do znacznego wzrostu przychodów

Grupa Żabka otworzyła ponad 800 nowych sklepów w I półroczu

Najnowszy raport Grupy Żabka z wynikami finansowymi za pierwsze półrocze 2025 rok pokazuje szybki rozwój sieci pod kątem liczby placówek. Tylko w pierwszej połowie 2025 r. Grupa Żabka otworzyła 804 nowe sklepy. Mowa tu zarówno o sklepach Żabka, jak i o punktach Żabka Nano oraz Froo na rynku rumuńskim.

 Oznacza to, że w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Grupa Żabka otworzyło o 90 więcej sklepów (13 proc.) niż w analogicznym okresie 2024 r. Dzięki temu na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła już 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o niemal 11 proc. r/r. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 15:08
StoryEditor
Frisco testuje nową funkcję opartą na AI. Na rynku e-grocery to może być gamechanger
Frisco rozpoczęło kolejną fazę testów autorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji

Frisco, należący do Grupy Eurocash lider rynku e-grocery w Polsce, rozpoczął kolejną fazę testów autorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, które łączy planowanie posiłków z automatyzacją zakupów. To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla Frisco kolejny krok do personalizacji doświadczeń zakupowych klientów.

Z artykułu dowiesz się:

  • Automatyczne i spersonalizowane zakupy w kilku kliknięciach
  • Gen AI we Frisco: korzyści dla konsumenta i dla środowiska
  • Co oferuje Frisco.pl?
...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 17:35