05.10.2023 / 15:51
StoryEditor

Jakie wody, soki oraz napoje zimne i energetyki najchętniej wybierają polscy konsumenci? [RAPORT]

W sklepach dostępna jest cała gama napojów oraz wody. (fot. Łukasz Rawa)
Zaglądamy w najnowszy raport FMCG Brands We Shop przygotowywany przez BLIX i Cantar. W badaniu wzięło udział 2306 smart shopperów, korzystających z aplikacji BLIX. Sprawdzimy na jakie marki postawili, jeżeli chodzi o wody gazowane i niegazowane, soki i napoje niegazowane, napoje gazowane, a także napoje energetyczne.

Wyniki kolejne, siódmej już edycji badania FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar to nowe światło na zmieniające się preferencje i zachowania konsumentów. – Wzrost kosztów życia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 18:32
StoryEditor
Auchan, Mondelez i PepsiCo w pułapce. Rosja grozi zajmowaniem zachodnich aktywów!
Na zdj. hipermarket Auchan w Rosji (fot. Alexander Denisenko/Shutterstock)

Rosja opracowała plany nacjonalizacji i szybkiej sprzedaży aktywów należących do zagranicznych właścicieli w odpowiedzi na potencjalne działania Unii Europejskiej wobec jej zamrożonych rezerw - poinformował Bloomberg. To oznacza, że zachodnie korporacje, które po pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę nie wycofały się z pierwszego z tych krajów, mogą niebawem pożałować swoich decyzji.

Na mocy dekretu podpisanego przez prezydenta Władimira Putina, Moskwa może teraz szybciej sprzedawać tak krajowe, jak i zagraniczne przedsiębiorstwa, skracając okres wyceny prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.09.2025 / 11:36
StoryEditor
Sieć Dino pod presją wojny cenowej i ambitnych planów rozwoju. Czy to może się udać?
Sklep sieci Dino pod Lublinem

Polski rynek detaliczny staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wojny cenowe między największymi sieciami handlowymi trwale wpisały się w otoczenie rynkowe. Dla Dino Polska oznacza to silną presję na marże oraz wolniejsze tempo wzrostu sprzedaży porównywalnej. Dane finansowe z lat 2023 i 2024 pokazują wyraźne pogorszenie dynamiki LfL, a podobny trend przewidywany jest także w 2025 roku.

Raport za II kwartał 2025 r. okazał się nieco słabszy od prognoz analityków Noble Securities i wyraźniej gorszy od konsensusu rynkowego. Sprzedaż porównywalna wzrosła tylko o 3,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. październik 2025 07:47