27.02.2025 / 12:59
StoryEditor

Kto poniesie koszty wojny handlowej Trumpa? Mintel radzi producentom jak złagodzić skutki ceł

Kto poniesie koszty wojny handlowej Trumpa? (fot. Unsplash)

Potencjalne cła wprowadzone przez prezydenta USA Donalda Trumpa mogą spowodować dodatkowe komplikacje dla amerykańskich konsumentów, którzy już teraz odczuwają skutki wysokich cen żywności. Jak twierdzą eksperci Mintel, jeśli propozycje celne Trumpa zostaną wdrożone, firmy spożywcze i sprzedawcy detaliczni będą musieli uzasadnić ewentualne podwyżki cen, a jednocześnie elastycznie zarządzać swoimi łańcuchami dostaw, dostosowując się do nowych regulacji.

Według ekspertów Mintel, te cła bezpośrednio wpłyną na ceny i dostępność produktów spożywczych, zwłaszcza że wiele z nich jest importowanych z Kanady i Meksyku. Od 3 lutego Kana...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.06.2025 / 20:57
StoryEditor
Drony napędzają przemyt nielegalnych papierosów. Przestępcy tworzą nowe strategie sprzedaży i przemytu [RAPORT]

Przestępcy wykorzystują drony i media społecznościowe w procederze przemytu i sprzedaży nielegalnych papierosów - wynika z raportu KPMG przygotowanego na zlecenie firmy Philip Morris International. Przemytnicy produktów tytoniowych i handlarze działający na czarnym rynku w Europie coraz śmielej sięgają po nowoczesne technologie, aby unikać organów ścigania.

Przemytnicy papierosów "latają" dronami

Z raportu opublikowanego przez firmę konsultingową KPMG wynika, że kluczowym narzędziem w arsenale przemytników stały się drony. Umożl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.06.2025 / 13:08
StoryEditor
Carrefour rozmawia o sprzedaży sieci sklepów w jednym z krajów. Lidl jest zainteresowany. Eksperci: To trudny i rozdrobniony rynek
Carrefour (fot. LCV/Shutterstock.com)

Carrefour może sprzedać sieć sklepów we Włoszech. Z nieoficjalnych informacji wynika, że francuski operator prowadzi dyskretne rozmowy z europejskimi detalistami na temat sprzedaży działalności w tym kraju. Mówi się, że zainteresowane przejęciem są takie sieci jak: Lidl, Esselunga i Conad.

Czy Lidl kupi sklepy Carrefoura

Carrefour poszukuje zainteresowanych chętnych na swój biznes  we Włoszech. Detalista prowadzi dyskretne rozmowy z kilkoma europejskimi det...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 21:41