27.07.2023 / 12:01
StoryEditor

Marże w handlu. Polski sektor detaliczny najbardziej rentowny w UE!

Aby zatrzymać pracowników, sieci – oprócz podwyżek – proponują szereg pozapłacowych benefitów.  
Sektor handlu należy w skali globalnej do najmniej rentownych. Średnia 10-letnia marża handlu detalicznego towarami pierwszej potrzeby wynosi 4,2 proc., zaś dla handlu detalicznego dobrami luksusowymi – 7,5 proc., przy równoczesnej średniej globalnej dla wszystkich branż wynoszącej 15,9 proc. Tym niemniej polski sektor handlu jest niemal dwukrotnie bardziej rentowny od średniej dla Unii Europejskiej. Raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Czy spirala marżowo-płacowa jest źródłem inflacji?”

Jak wynika z danych opublikowanych w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Czy spirala marżowo-płacowa jest źródłem inflacji?”, w latach 2014-2020 zarówno sektor hurtu, ja...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.08.2025 / 13:13
StoryEditor
Największy konkurent Żabki na świecie ogłasza ambitne plany i nową strategię
Sklep sieci 7-Eleven (fot. Shutterstock)

Seven & I Holdings, właściciel sieci 7-Eleven, po nieudanym przejęciu przez Kanadyjczyków z Alimentation Couche-Tard zamierzają mocno zainwestować w rozwój biznesu i znacząco zwiększyć liczbę sklepów oraz poprawić rentowność biznesu. Zmienić ma się oferta produktowa, a także udział marek własnych w ofercie.

Właściciele sieci Circle K oferowali aż 47 mld dolarów, ale jak podkreślili, “konstruktywne zaangażowanie Tokio w transakcję było niewystarczające”. Deal upadł, a jednocześnie z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.08.2025 / 17:21
StoryEditor
Właściciel Stokrotki oskarża Lidl o wprowadzanie klientów w błąd. Co na to niemiecki dyskonter?
Właściciel Stokrotki zarzuca Lidlowi, że wprowadza konsumentów w błąd w reklamach opartych na porównywaniu cen (fot. Shutterstock)

Kampanie reklamowe prowadzone przez Lidl spotkały się z krytyką ze strony właściciela sieci Stokrotka. Jedna z czołowych menedżerek w Grupie Maxima użyła ostrych słów, stwierdzając, że Lidl narusza podstawowe zasady uczciwego biznesu i prawa konsumentów.

Grupa Maxima – właściciel sieci Stokrotka, oskarża łotewski oddział Lidla o to, że w swoich kampaniach reklamowych wprowadza kupujących w błąd – informuje port...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 21:52