01.02.2016 / 16:04
StoryEditor

Podatek handlowy unicestwi małe, rodzinne sklepy!

Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Specjał ()
Należąca do Grupy Specjał sieć sklepów franczyzowych Nasz Sklep zaapelowała do posłów o zmianę projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Zdaniem Krzysztofa Tokarza, prezesa Specjału, nowa danina w proponowanej formie jest zagrożeniem dla małych, rodzinnych sklepów.

- Zapisy [projektu ustawy] są olbrzymim zaskoczeniem dla nas, podmiotów działających na rynku związanym ze sprzedażą produktów szybko rotujących. Postanowienia projektu ustawy s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.07.2025 / 09:00
StoryEditor
Nestle przyspiesza transformację. Co stoi za wzrostem spożywczego giganta w pierwszym półroczu?
Nestle z wynikami za I połowę 2025 – inwestycje, wzrost i transformacja (fot. Shutterstock.com)

Nestle zaprezentowało wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku, ujawniając szeroko zakrojone działania transformacyjne oraz konsekwentne inwestycje w rozwój. Mimo spowolnienia na niektórych rynkach, firma odnotowała wzrost organiczny i silną rentowność. Co kryje się za tymi liczbami i jak Nestle planuje utrzymać tempo rozwoju?

W pierwszej połowie 2025 roku Nestle odnotowało organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 2,9 proc., przy realnym wzroście wewnętrznym (RIG) wynoszącym 0,2 proc. oraz wzroście cen...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.07.2025 / 13:24
StoryEditor
Kiepski miesiąc dla małych sklepów. Co się stało?!
Sprzedaż w sklepach małoformatowych nie zachwyciła/zdęcie ilustracyjne (fot. tomeqs/Shutterstock)

W czerwcu br. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych - czyli takich, których powierzchnia nie przekracza 300 mkw. - była o niemal 1 proc. niższa niż rok wcześniej. Z kolei liczba transakcji spadła aż o 8 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku - wynika z danych CMR i Polskiej Izby Handlu.

Autorzy analizy zauważają, że czerwiec pod względem pogody był wprawdzie nieco lepszy niż tegoroczny, wyjątkowo chłodny maj, jednak sprzedaż kategorii wrażliwych na pogodę była ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 16:03