20.05.2020 / 08:00
StoryEditor

Polacy uważają, że sklepy podnosząc ceny wykorzystują sytuację [BADANIE SKILLTELLIGENCE]

(fot. ŁR/wiadomoscihandlowe.pl)
78 proc. konsumentów zauważyło, że okresie pandemii ceny w sklepach wzrosły – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl. Co trzeci ankietowany ocenia, że za podwyżki odpowiedzialne są sklepy, które wykorzystują sytuację sztucznie podnosząc ceny.

Co czwarty badany jest zdania, że wyższe ceny wynikają z reguł rynku, a wzrost był naturalny. Natomiast co piąty twierdzi, że to efekt polityki cenowej dostawców, a nie sklepów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2025 / 10:10
StoryEditor
Nowa strategia Pepco przynosi rezultaty! Rekordowy przychód 1,1 mld euro dla Grupy
Grupa Pepco z rekordowym przychodem 1,1 mld euro (fot. Photo Nature Travel/Shutterstock)

Grupa Pepco, już bez sieci sklepów Poundland, uzyskała rekordowe przychody na poziomie 1,1 mld euro. Zarząd ogłosił, że właśnie rusza pierwszy etap skupu akcji Grupy Pepco. Sieć zamierza także znacznie zwiększyć liczbę swoich sklepów. ­– Chcemy stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie – mówi Stephen Borchert prezes Pepco Group.

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Pepco przebiła 1 mld przychodu
  • Wyraźny wzrost sprzedaży LFL w Pepco i Dealz
  • Prezes Grupy Pepco: przyjęta przez nas strategia przynosi efekty 
  • Rusza program skupu akcji Grupy Pepco
  • Ile sklepów Pepco i Dealz planuje otworzyć grupa?
  • Jakie są perspektywy rozwoju dla Grupy Pepco?

10 lipca 2025 Grupa Pepco przedstawiła wybrane wyniki operacyjne za III kwartał roku obrotowego 2025. Zestawienie jest podzielone na dwie części. Pierwsze przedstawia wyniki dla „Nowej Grupy Pepco”, czyli sieci sklepów Pepco i Dealz, ale już bez sieci Poundland, która została sprzedana w połowie czerwca. Druga część zestawienia „Grupa ogółem” zawiera wyniki uwzględniające także sieć Poundland od początku III kwart.

Grupa Pepco przebiła 1 mld przychodu i to po sprzedaży sieci Poundland

10 lipca 2025 Grupa Pepco przedstawiła wybrane wyniki operacyjne za III kwartał roku obrotowego 2025. Grupa koncentruje się głównie na wynikach sieci sklepów Pepco i Dealz. Co prawda sa pokazane także osiągniecia sieci Poundland, ale ta została sprzedana połowie czerwca i na nich nie będziemy się skupiać.

Grupa Pepco (czyli sieci Pepco  i Dealz) uzyskała dokładnie 1,078 mld euro przychodu w tym okresie. Oznacza to wzrost przychodów o 7,7 proc. wobec zeszłego roku (przy stałym kursie walutowym). Znakomitą większość przychodów w Grupie wypracowały sklepy Pepco, bo aż 997 mln euro. Natomiast sklepu Dealz wygenerowały w trzecim kwartale 80 mln euro przychodu.  

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 08:57
StoryEditor
Tomasz Biernacki, właściciel Dino, najbogatszym człowiekiem w Polsce! Ile wart jest jego majątek?
Na zdj. sklep sieci Dino (fot. FotoDax/Shutterstock)

Tomasz Biernacki, większościowy udziałowiec spółki Dino Polska, po raz trzeci z rzędu znalazł się na czele listy najbogatszych Polaków, sporządzanej przez tygodnik "Wprost". Zachowujący pełną prywatność biznesmen w nieco ponad ćwierć wieku zrobił niebywałą karierę "od zera do mulitmiliardera". Na ile wyceniany jest jego majątek?

Tomasz Biernacki, założyciel i większościowy akcjonariusz Dino Polska, kolejny raz znalazł się na pierwszym miejscu rankingu najbogatszych Polaków, z majątkiem w postaci pak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. lipiec 2025 19:37