09.08.2021 / 18:03
StoryEditor

Sklepy spożywcze tracą na otwarciu rynku gastronomicznego. Spada sprzedaż mięsa i wędlin. Jedynym wygranym dyskonty! [PANEL GfK]

Trendy konsumenckie wg GfK (Shutterstock)
Po ustąpieniu trzeciej fali pandemii polscy konsumenci powracają do dawnych zwyczajów. W pierwszej połowie 2021 r. spada sprzedaż żywności i FMCG w sklepach, w tym także w kanale online. Rosną obroty gastronomii. Trendy prozdrowotny i proekologiczny, które pandemia wzmocniła, wciąż jednak się utrzymują. To dane z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Ze względu na obowiązujące restrykcje 2020 rok zmienił styl życia Polaków. Więcej czasu spędzaliśmy w domach, tam też przenieśliśmy część okazji konsumpcyjnych. W rezultacie zys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.07.2025 / 13:50
StoryEditor
Polska w końcu europejskim liderem. W tempie wzrostu cen czekolady
Czekolada (fot. Towfiqu barbhuiya/Unsplash)

W Polsce czekolada drożeje najszybciej w całej Unii Europejskiej. Co powoduje tak duże wzrosty?

Dane Eurostatu pokazują, że w maju czekolada w Polsce podrożała średnio o 39,1 proc. w stosunku do maja 2024 roku. Plasuje to polskę na pozycji lidera zestawienia przed Estonią ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.07.2025 / 15:13
StoryEditor
Primark wprowadza... nietypowego manekina. "W końcu spełniło się moje marzenie"
Manekin zaprojektowany z myślą o osobach z niepełnosprawnościami (fot. za: Instagram/sophlmorg)

Sieć sklepów Primark zaprezentowała nowego manekina zaprojektowanego z myślą o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nietypowy manekin od razu trafił do ponad 20 sklepów odzieżowej sieci na głównych rynkach.

Manekin nazwany Sophie powstał we współpracy z brytyjską prezenterką telewizyjną i użytkowniczką wózka inwalidzkiego, Sophie Morgan. Zaprojektowanie manekina zajęło pon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 14:06