23.04.2025 / 13:40
StoryEditor

Sprzedaż detaliczna w marcu pod kreską. Co spowodowało tak słaby wynik?

Sprzedaż detaliczna w marcu pod kreską. Co spowodowało tak słaby wynik? (fot. Shutterstock)

Nowe dane GUS pokazują, że sprzedaż detaliczna w Polsce nie wróciła jeszcze na ścieżkę wyraźnego wzrostu. Choć nominalnie utrzymała się na poziomie z lutego, realnie nadal znajduje się poniżej zera. Czy odbicie w kategoriach dóbr trwałych zapowiada zmianę trendu?

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), nominalna dynamika sprzedaży detalicznej w marcu wyniosła 0,6 proc. w ujęciu rok do roku, co oznacza brak zmiany ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.06.2025 / 12:38
StoryEditor
Jesper Oestergaard, 7-Eleven: Konsumenci chcą kupować dania gotowe, ale musi być to coś zdrowszego niż hot-dog czy pizza
Jesper Østergaard, 7-Eleven (fot. Reitan Convenience)

Prezes duńskiego oddziały handlowego giganta podkreśla, że konsument staje się coraz bardziej wymagający i asortyment convenience nie może już ograniczać się tylko do najbardziej popularnych dań gotowych.

Jak pracują Państwo z asortymentem? Sklepy convenience są stosunkowo małe, każdy centymetr półki ma ogromne znaczenie.

W ciągu ostatnich 20 lat nasz asortyment uległ zna...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 11:58
StoryEditor
Międzynarodowy gracz rynku pet food otworzy fabrykę w Wielkopolsce. Co oznacza ta inwestycja dla branży?
Fabryka Josera (fot. materiały prasowe)

W Paproci pod Nowym Tomyślem kończy się budowa jednej z największych i najnowocześniejszych fabryk suchej karmy dla psów i kotów w Europie. Inwestorem jest Erbacher the food family, właściciel marki Josera. Jakie znaczenie ma ta inwestycja dla całej branży pet food w Polsce i Europie?

W miejscowości Paproć, nieopodal Nowego Tomyśla w województwie wielkopolskim, dobiega końca budowa nowej fabryki suchej karmy dla zwierząt domowych, należącej do Erbacher the fo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 11:34