Adam Imielski, dyrektor zarządzający Kraft Heinz w Polsce, opowiada o transformacji giganta oraz roli, jaką w jego strategii odgrywa nasz kraj. Mówi o walce marek producenckich z markami własnymi oraz o tym, dlaczego sukcesu w branży FMCG nie da się dziś osiągnąć z pominięciem dyskontów. Zdradza też, jak widzi przyszłość rynku detalicznego w Polsce i jakim rodzajom sklepów daje szanse na wzrosty.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Co oznacza podział koncernu Kraft Heinz na dwa odrębne podmioty?
- Jaką rolę pełni Polska w globalnej strategii firmy Kraft Heinz?
- Ile z tego, co produkuje zakład w Pudliszkach trafia na eksport?
- Jakie produkty marki Heinz przeznaczone na rynki Europy Zachodniej powstają w zakładzie w Pudliszkach?
- Jak zmienia się obraz handlu detalicznego w Polsce?
- Czy dyskonty pokazały już maksimum swoich możliwości?
- Dlaczego percepcja cenowa dyskontów jest wypaczona?
- Czy hipermarkety to format, który ma szanse utrzymać się na rynku?
- Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków?
- Czy udział zakupów robionych na promocji będzie w Polsce rósł?
Na początku września zarząd koncernu Kraft Heinz zatwierdził podział firmy na dwie odrębne spółki. Co ta decyzja oznacza w praktyce?
Ogłosiliśmy właśnie kolejne kroki na drodze naszej transformacji, przedstawiając plan podziału Kraft Heinz na dwa wiodące w branży, odrębne podmioty, funkcjonujące obecnie pod roboczymi nazwami: Global Taste Elevation Co. oraz North American Grocery Co. Dzięki temu każda z firm będzie lepiej przygotowana do pełnego wykorzystania swojego potencjału jako niezależna spółka.
Czyli nazwy tych spółek nie są docelowe?
Tak, ich ostateczne nazwy zostaną ustalone w późniejszym terminie.
Czy ten podział przełoży się na działalność firmy w Polsce?
Finalizacja transakcji nastąpi w drugiej połowie 2026 roku. Do tego momentu Kraft Heinz będzie prowadzić działalność operacyjną bez zmian – dotyczy to również naszej działalności w Polsce.
Jaka jest rola Polski i całego regionu CEE w globalnej strategii Kraft Heinz?
W globalnej strategii naszej grupy Polska zalicza się do krajów o dużym potencjale wzrostu. Realizujemy więc liczne inwestycje i planujemy kolejne. Nasz kraj jest też ważny w kontekście zaplecza produkcyjnego, bo 50 proc. wolumenu produkcyjnego fabryki w Pudliszkach trafia do krajów Europy Zachodniej.
