05.03.2025 / 08:00
StoryEditor

Lokalny ryneczek 24/7, także w niedziele? W Niemczech taką funkcję pełnią wiejskie sklepy autonomiczne [GALERIA]

Sklepy inteligentne stają się rozwiązaniem do zaopatrywania mniejszych społeczności na obszarach wiejskich.

Krajobraz inteligentnych sklepów w Niemczech szybko ewoluuje, a placówki zlokalizowane na terenach wiejskich stanowią obecnie zdecydowaną większość wszystkich takich konceptów. Nowe badanie przeprowadzone przez Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW) podkreśla rosnącą rolę formatów handlu "z pola na stół" i handlu specjalistycznego. Napędzane przepisami o handlu w niedziele, kosztami pracy i popytem na wygodę, sklepy te zmieniają dostęp do artykułów spożywczych w społecznościach wiejskich.

Według niedawno opublikowanego dokumentu Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW) w Heilbronn, inteligentne sklepy dostosowane do bliskości obszarów wiejskich sta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 12:25
StoryEditor
Lidl robi porządek. I ustawia sobie cenową konkurencję pod kolejne ciosy
Reklama Lidla (fot. Lidl)

Sieć Lidl wystartowała z nową kampanią, w której mocno akcentuje czystość, porządek i wygodę robienia zakupów w swoich sklepach. To próba wykorzystania słabości konkurencji, a także odzwierciedlenie nastrojów konsumenckich.

Lidl wypuścił m.in. spot reklamowy, na którym para umawia się na randkę w sklepie sieci Lidl. To dlatego, że jest tam czysto i przestronnie, a dodatkowo dobra obsługa i jakośc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.06.2025 / 08:44
StoryEditor
Naturalny awans. Katarzyna Matuszczyk z Grupy Blik dołącza do zarządu Polskiego Standardu Płatności
Katarzyna Matuszczyk, dyrektorka finansowa Grupy Blik (fot. Blik)

Wraz z początkiem czerwca Katarzyna Matuszczyk, dyrektorka finansowa Grupy Blik, dołączyła do zarządu Polskiego Standardu Płatności. Objęła stanowisko członkini zarządu.

Katarzyna Matuszczyk dołączyła do Polskiego Standardu Płatności jako dyrektorka finansowa w 2021 roku, a od czerwca 2023 roku pełni funkcję dyrektorki finansowej Grupy Bl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 11:10