21.08.2024 / 15:16
StoryEditor

Kod Innowacji - rusza konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami

Już 1 września rozpocznie się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostaną organizacje, które w innowacyjny sposób wykorzystują kody QR w komunikacji z konsumentami. Można zgłaszać zarówno wdrożone projekty, jak i pomysły na wykorzystanie kodów QR. Firmy zainteresowane udziałem mogą przesyłać swoje zgłoszenia od 1 do 30 września 2024 roku. Laureatów wyłoni niezależne jury, a lista zwycięzców zostanie ogłoszona podczas listopadowej konferencji Kod Innowacji.

W tym roku statuetka Lidera Innowacji trafi do tych organizacji, które wspierają wykorzystanie kodów QR. Rozwiązania te pozwalają na większą interakcję konsumentów z marką i budowanie ich zaangażowania. Co więcej, kody QR wspierają cele zrównoważonego rozwoju. Dzięki nim możliwe jest m.in. śledzenie pochodzenia produktów, redukcja marnotrawstwa, zwiększanie dostępności, zmniejszenie zużycia CO2 i ułatwianie świadomych zakupów.

Laureatów wyłoni niezależne jury, w którym oprócz przedstawicieli GS1 Polska zasiądą eksperci z zakresu zrównoważonego rozwoju: Magdalena Olborska z firmy Samsung, prof. dr hab. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego, Bartłomiej Gola z firmy SpeedUp, Marcin Barański z VOX oraz Tomasz Łukasik, przedstawiciel Nestle.

Wręczenie nagród odbędzie się podczas konferencji Kod Innowacji, 13 listopada 2024 roku w Renaissance Warsaw Airport Hotel w Warszawie. W gronie dotychczasowych laureatów są m.in. takie firmy jak Allegro, Decathlon, Grupa Raben, Maspex oraz Żabka.

Globalna migracja do kodów 2D przyspiesza

Tegoroczna edycja konkursu nawiązuje do globalnej rewolucji w branży retail, polegajacej na zastępowaniu tradycyjnych kodów kreskowych nowoczesnymi kodami 2D, w tym kodami QR ze standardami GS1. Transformację tę napędzają konsumenci, którzy potrzebują szczegółowych informacji o produktach, aby dokonywać świadomych wyborów zakupowych. Kody 2D umożliwiają dostarczenie pełnych danych na temat produktu m.in. składu, pochodzenia i zasad recyklingu, odpowiadając na rosnące potrzeby informacyjne klientów.

„Chcemy inspirować przedsiębiorców. Wskazywać im kierunki zmian, dawać narzędzia i konkretne rozwiązania. Kody QR to przyszłość komunikacji z konsumentami, którzy coraz częściej poszukują informacji nie tylko na temat pochodzenia i składu produktów, ale także ich wpływu na szeroko pojęte otoczenie i zmiany klimatu.” – powiedziała dr Marta Szymborska, co-CEO GS1 Polska.

Organizowany co roku Kod Innowacji to nie tylko konkurs, ale również forum wymiany doświadczeń i inspiracji. Wydarzenie będzie miało charakter hybrydowy. Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja na stronie www.kodinnowacji.pl.

03.09.2025 / 09:07
StoryEditor
Orlen Paczka rośnie w siłę. Już 7 tys. maszyn w sieci, a oto plany na koniec roku
Na zdj. automat paczkowy Orlen Paczki (fot. Orlen)

Sieć punktów odbioru Orlen Paczki liczy już 14 tys. lokalizacji. Połowa z nich, czyli 7 tys., to automaty paczkowe. W pierwszym półroczu br. liczba nadanych paczek podwoiła się.

Automat paczkowy numer 7 tysięcy w sieci Orlen Paczki stanął pod katowickim Spodkiem podczas turnieju EuroBasket 2025, w. Odwiedzający strefę kibica mogą odebrać w nim paczki z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 13:27
StoryEditor
Koniec z nudnym gotowaniem? Ikea wprowadza ponad 200 produktów, które odmienią kuchnię
Logo sieci Ikea (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Kuchnia od dawna uznawana jest za serce domu, ale coraz rzadziej pełni rolę miejsca wspólnych spotkań przy stole. Ikea postanowiła to zmienić. Jak szwedzki gigant chce na nowo przywrócić radość gotowania i wspólnego jedzenia?

Ikea ogłosiła start rocznej, globalnej kampanii skoncentrowanej na gotowaniu i jedzeniu w domu. Towarzyszy jej premiera ponad 200 nowych produktów, które mają sprawić, że kuchni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 06:11