25.06.2013 / 22:19
StoryEditor

Paragony a prawa konsumentów do reklamacji

()
Każdy z nas spotkał się zapewne z sytuacją, gdy w sklepie, przy reklamowaniu produktu, sprzedawca żądał paragonu jako dowodu dokonania zakupu, a w przypadku jego zagubienia odmawiał przyjęcia reklamacji. Czy rzeczywiście ma do tego prawo? Czy konsument może zareklamować produkt, dysponując jedynie potwierdzeniem transakcji z terminala, lub np. powołując się na świadka, który potwierdzi zakup?

Z punktu widzenia sprzedawcy istotne jest ustalenie, kiedy ma się do czynienia ze sprzedażą konsumencką, a kiedy z tzw. zakupem na firmę, regulowanym odrębnie kodeksem cywilnym...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2024 / 09:08
StoryEditor
Rośnie sprzedaż smartfonów, spada telewizorów i laptopów. Jakiej elektroniki szukają Polacy?
Rośnie sprzedaż smartfonów, spada telewizorów i laptopów (fot. mat. pras.)
W zeszłym roku rynek dóbr technologicznych i trwałego użytku minimalnie się skurczył, a jego wartość wyniosła 50,77 mld zł (vs 50,9 mld zł w 2022 r.). Przede wszystkim spadła sprzedaż telewizorów (-17,7 proc.), laptopów (-13,4 proc.) oraz suszarek do ubrań (-16 proc.) – wynika z danych firmy badawczej GfK - An NIQ Company.

Niekwestionowanymi liderami polskiego rynku elektroniki i AGD pozostają smartfony, ekspresy do kawy oraz odkurzacze pionowe i robotyczne. Jak wynika z danych GfK - An NIQ ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2024 / 17:06
StoryEditor
Poczta Polska szykuje większe zwolnienia niż zapowiadano. Związkowcy organizują protest
Auta dostawcze Poczty Polskiej (Poczta Polska)
Redukcja zatrudnienia w Poczcie Polskiej mogą objąć nie 5 tys. osób – jak zapowiadano – ale nawet 10 tys. etatów – podaje „Rzeczpospolita” powołując się na związkowców działających w spółce. Ograniczenie załogi ma nastąpić przez nieprzedłużanie umów osobom, którym kończą się umowy, odejścia na emeryturę oraz zwolnienia grupowe.

Liczba pracowników Poczty Polskiej systematycznie maleje. Obecnie jest ich 63 tys., o 15 tys. mniej niż przed pandemią Covid-19. Według nowego prezesa spółki, Sebastiana Mikos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2024 11:44