Agnieszka Skonieczna, retail & pharma business unit director w PMR uważa, że sieci handlowe będa musiały w przyszłym roku zmienić strategie marketingowe (fot. PMR)
W 2024 r. możemy się spodziewać stopniowego spadku znaczenie cen dla konsumentów – uważa Agnieszka Skonieczna, retail & pharma business unit director w PMR. Dla sieci handlowych będzie to oznaczało konieczność napisania na nowo strategii marketingowych. Detaliści powinni się też liczyć z perspektywą uwolnienia handlu w niedziele oraz wprowadzenia wyższych stawek wynagrodzenia za pracę w te dni. W opinii ekspertki przyszły rok przyniesie również kilka transakcji w branży FMCG, w tym m.in. finalizację sprzedaży sieci SPAR oraz debiut właściciela Żabki na giełdzie.
– W 2024 r. inflacja wyhamuje, ale nie oznacza to, że ceny spadną. Według prognoz PMR wskaźnik CPI utrzyma się na poziomie 4,5 proc. dla żywności i 3,5 proc. dla kosmetyk...