11.08.2023 / 19:19
StoryEditor

Dino rośnie zjadając udziały sklepów tradycyjnych. Wraz z rozwojem sieci supermarketów problem małych sklepów będzie się pogłębiać

Sklepy Dino numerycznie stanowią obecnie ok. 40 proc. całego kanału supermarketów (fot. Robson90/Shutterstock)
Sklepy Dino numerycznie stanowią obecnie ok. 40 proc. całego kanału supermarketów. Pozostałe sieci nie notują tak dynamicznych wzrostów ilości placówek. Poza Dino, najszybciej w tym formacie rozwija się Stokrotka. Dojrzali zagraniczni gracze, tacy jak np. Carrefour, Kaufland czy E.Leclerc, są stabilni pod względem liczby sklepów – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Konrad Wacławik, head of retailer services Poland w NielsenIQ.

W perspektywie całego kraju, jeśli popatrzymy na zmianę udziałów kanałów sprzedaży, możemy zauważyć, że Dino odbiera sprzedaż sklepom tradycyjnym, jak również innym supermarketo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 11:53
StoryEditor
Polacy pokochali dostawy do automatów paczkowych. DHL ma ich już 7000
DHL ma w Polsce już 7000 automatów paczkowych (fot. DHL eCommerce Polska)

Aż 56% polskich konsumentów wybiera automaty paczkowe jako preferowaną formę dostawy. Dlatego w polskiej przestrzeni mamy coraz więcej automatów paczkowych. DHL właśnie podała, że firma przekroczyła granicę 7000 takich urządzeń. Na znacznie zyskują także te w wakacyjnych kurortach.

W artykule przeczytasz:

  • Polacy najchętniej wybierają automaty paczkowe ma miejsce dostawy zakupów
  • DHL ma już 7000 automatów paczkowych w Polsce
  • DHL inwestuje w automaty paczkowe w miejscowościach wypoczynkowych

Polacy najchętniej wybierają automaty paczkowe ma miejsce dostawy zakupów

– Obserwujemy dalszy, dynamiczny rozwój segmentu dostaw out-of-home (OOH), który stanowi kluczowy element naszej strategii. Według najnowszego globalnego raportu DHL „E-Commerce Trends 2025”, aż 56% polskich konsumentów wybiera automaty paczkowe jako preferowaną formę dostawy. A to plasuje Polskę w czołówce europejskich rynków pod względem popularności tego kanału” – mówi Agnieszka Świerszcz CEO DHL eCommerce Polska.

Przeczytaj także: Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie.

DHL ma już 7000 automatów paczkowych w Polsce

Z tego powodu wiele firm inwestuje w dostawy OOH. Do tego wyścigu dołączył DHL eCommerce Polska, który od końca 2022 dynamicznie rozwijając sieć automatów paczkowych. Efekt jest taki, że firm właśnie ogłosiła stworzenie sieci już 7000 urządzeń.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 67% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 16:51
StoryEditor
Zaskakująco słaba sprzedaż detaliczna. Co dalej z konsumpcją? [ANALIZA ekspertów]
Zaskakująco słaba sprzedaż detaliczna. Eksperci pokazują prognozy konsumpcji na II połowę 2025 (fot. Canva)

Sprzedaż detaliczna wyhamowała mocniej, niż oczekiwali ekonomiści. Co wpłynęło na spadek i czy konsumpcja wciąż będzie napędzać gospodarkę? Eksperci przedstawiają prognozy na drugą połowę 2025 roku.

W artykule przeczytasz: 

  • Sprzedaż detaliczna w czerwcu niższa niż zakładano
  • Z czego wynika spowolnienie sprzedaży detalicznej?
  • Popyt na dobra trwałego użytku spadł, ale będzie pozytywnie wpływać na konsumpcję
  • Jakie są prognozy konsumpcji na II połowę 2025 roku?

Sprzedaż detaliczna w czerwcu niższa niż zakładał rynek

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) z końca lipca, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2025 r. była o 2,2 proc. wyższa niż przed rokiem. Dla porównania, w czerwcu 2024 r. w stosunku do czerwca 2023 r. jej wzrost wyniósł 4,4 proc. To znacznie niżej od konsensusu rynkowego (4,1%) oraz prognoz analityków. Eksperci zakładali bowiem, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrośnie od 3,5 proc. (Credit Agricole) do nawet 4,8 proc. (ING Bank Śląski).

Również nominalna dynamika sprzedaży detalicznej w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób była niższa niż zakładano. W czerwcu wyniosła ona 2,1% r/r wobec 4,3% w maju i była znacznie poniżej konsensusu rynkowego (4,7%) 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 10:09