11.08.2023 / 19:19
StoryEditor

Dino rośnie zjadając udziały sklepów tradycyjnych. Wraz z rozwojem sieci supermarketów problem małych sklepów będzie się pogłębiać

Sklepy Dino numerycznie stanowią obecnie ok. 40 proc. całego kanału supermarketów (fot. Robson90/Shutterstock)
Sklepy Dino numerycznie stanowią obecnie ok. 40 proc. całego kanału supermarketów. Pozostałe sieci nie notują tak dynamicznych wzrostów ilości placówek. Poza Dino, najszybciej w tym formacie rozwija się Stokrotka. Dojrzali zagraniczni gracze, tacy jak np. Carrefour, Kaufland czy E.Leclerc, są stabilni pod względem liczby sklepów – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Konrad Wacławik, head of retailer services Poland w NielsenIQ.

W perspektywie całego kraju, jeśli popatrzymy na zmianę udziałów kanałów sprzedaży, możemy zauważyć, że Dino odbiera sprzedaż sklepom tradycyjnym, jak również innym supermarketo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.10.2024 / 13:56
StoryEditor
Alkotubki wrócą do półki sklepów [FELIETON]
Tomasz Szacoń, właściciel firmy doradczej RetailPoland Consulting LTD (RetailPoland Consulting LTD)

Małpki czyli mocne alkohole w małych pojemnościach świetnie się sprzedają w sieciach handlowych. Są tam jakieś głosy, że to promocja alkoholizmu bo jakiś procent sprzedaje się do południa. Może i to alkoholicy stworzyli tę kategorię, a może dzielne gospodynie domowe pieką tak dużo ciast i potrzebują małe pojemności do pysznego tortu jeszcze przed 12-stą. Jak by tego nie tłumaczyć, to na koniec dnia jest z tego obrót i zysk to trza to mieć a sklepach. Ale z tymi alkotubkami to kto to widział - A dajcie spokój... Otóż nie - ten produkt wróci bo dowiezie wyniki...

Autor: Tomasz Szacoń, właściciel Retailpoland Consulting

Alkotubki są popularne w innych krajach, nawet więcej - za granicą wino jest sprzedawane w opakowaniu plastikowym PE...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.10.2024 / 08:34
StoryEditor
Żabka ustaliła ostateczną cenę za akcję. Wartość IPO może przebić 7 mld złotych
Na zdj. sklep sieci Żabka (fot. Damian Lugowski/Shutterstock)

Akcje Grupy Żabka na GPW będą sprzedawane na IPO po maksymalnej cenie 21,5. Oferta obejmie też do 45 mln akcji z dodatkowego przydziału.

Zakończyło się już przyjmowanie zapisów na akcje Żabki od inwestorów indywidualnych oraz budowanie księgi popytu inwestorów instytucjonalnych. Nie jest tajemnicą, że popyt jest ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2024 02:00