02.09.2022 / 11:00
StoryEditor

Franczyza nie ma narodowości. Obcokrajowcy chętnie otwierają w Polsce sklepy [DLA SUBSKRYBENTÓW]

Większość sieci nie różnicuje oferty franczyzy w zależności od narodowości kandydata na franczyzobiorcę (fot. Shutterstock)
W handlu spożywczym, jak w każdym innym biznesie, liczy się przedsiębiorczość, nie obywatelstwo. Większość franczyzodawców stawia na współpracę z detalistami, którzy już prowadzą swój sklep lub mają możliwość wynajęcia odpowiedniego lokalu. Są też tacy, którzy takiego wymogu nie stawiają.

Wydarzenia ostatnich miesięcy, związane z trwającym konfliktem zbrojnym na Ukrainie, spowodowały, że w naszym kraju osiedliło się wielu Ukraińców, którzy wiążą dalszą przyszłość...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 10:37
StoryEditor
Kto naprawdę decyduje o trasie i zarobkach kurierów? Wolt ujawnia działanie swoich algorytmów
Jak działa algorytm Wolt? Firma ujawnia kto naprawdę decyduje o trasie i zarobkach kurierów (fot. Shutterstock)

Decyzje związane z zamówieniami jedzenia w aplikacjach odbywają się w ułamku sekundy, jednak stoją za nimi złożone procesy przetwarzania danych. W najnowszym raporcie Algorithm Transparency Report 2025 Wolt przedstawia, jak jego systemy wpływają na zarobki kurierów, funkcjonowanie restauracji i komfort użytkowników aplikacji.

W 2024 roku partnerzy współpracujący z platformą wygenerowali ponad 5 miliardów euro sprzedaży, a 38 proc. restauracji pozyskało dzięki temu także nowych klientów w swoich lokal...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 05:01
StoryEditor
Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy ASM poniżej 300 zł. Tanie dyskonty to już mit
Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy ASM poniżej 300 zł. Tanie dyskonty to mit (fot. Canva)

Wrześniowe zestawienie Koszyka Zakupowego ASM SFA wskazuje, że podstawowe produkty zdrożały o ponad 5 zł w skali miesiąca. Podwyżki odnotowano w dziesięciu z trzynastu analizowanych sieci. Tylko w jednej sieci sklepów wartość koszyka zakupowego była poniżej 300 zł. W których sklepach zakupy były najtańsze?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie produktu najbardziej zdrożały we wrześniu?
  • Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła o ponad 5 zł
  • Różnice w koszykach zakupowych to niemal 140 zł
  • Któta sieć jest liderem najtańszego koszyka zakupowego?
  • Która sieć miała najdroższy koszyk zakupowy we wrześniu?

We wrześniu najbardziej rosły ceny chemii gospodarczej i kosmetyków

Według GUS, ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2025 r. w porównaniu z wrześniem 2024 roku wzrosły o 2,9 proc. Natomiast w stosunku do sierpnia nie zmieniły się. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA, we wrześniu średnia wartość koszyka wzrosła o ponad 5 zł (1,71 proc.) w skali miesiąca. Dane także wskazują, że wrzesień przyniósł zauważalne podwyżki w wybranych kategoriach chemii gospodarczej i kosmetyków. Najbardziej podrożały: płyn do WC (7,12 proc.) oraz szampon do włosów (5,86 proc.).

– Wrzesień przyniósł wyraźne odbicie cen po spokojniejszym sierpniu. Widać, że sieci zaczynają przygotowywać się na wzrost kosztów operacyjnych w czwartym kwartale oraz na sezon przedświąteczny. To z kolei przekłada się na droższe produkty codziennego użytku – mówi Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. październik 2025 07:59