30.05.2017 / 14:17
StoryEditor

Marek Niechciał, prezes UOKiK: będziemy upominać, ale w razie potrzeby także karać

Marek Niechciał, prezes UOKiK (fot. mat. prasowe UOKiK)
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi wejdzie w życie dopiero 6 miesięcy od dnia ogłoszenia, 12 lipca 2017 roku. W początkowym okresie jej funkcjonowania będziemy się starali raczej pouczać i upominać przedsiębiorców. Jednak drastyczne nadużycia będziemy karać od razu – przestrzegał Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

– W pierwszym okresie funkcjonowania ustawy o przewadze kontraktowej UOKiK będzie się starał raczej pouczać i upominać przedsiębiorców, a nie ich karać. Naturalnie jest to sytua...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2025 / 09:30
StoryEditor
System kaucyjny w zasadzie nie działa, a skorzystał już z niego co ósmy konsument. Jak to możliwe?
Delikatesy Centrum testują w sklepach butelkomaty, fot. Grupa Eurocash

System kaucyjny w Polsce ruszył 1 października br. Na rynku nie ma butelek, które można byłoby zwrócić i odebrać kaucję. Kilka dni temu pierwszy (nagłośniony) zwrot kaucji został wykonany przez sieć Lidl, ale większość sieci czeka w gotowości i sygnalizuje, że opakowania pojawią się na przełomie października i listopada, a nawet później, wraz z wyczerpującymi się zapasami w magazynach. Mimo to, najnowsze badanie UCE Research ujawnia zaskakujący trend: aż co ósmy z naszych rodaków korzystał już z systemu kaucyjnego, który funkcjonuje jedynie teoretycznie. Jak to możliwe?

Wyjaśnienie tego fenomenu jest stosunkowo proste warto przyjrzeć się na początku wynikom badania zrealizowanego przez UCE Research i Shopfully. Z analizy UCE Research i Sho...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 18:16
StoryEditor
Producent kultowych Tiki-Taków i Kasztanków inwestuje. Na co Wawel wyda 96 mln zł?
Wawel przeznaczy 96 mln zł na inwestycje. W co dokładnie? (fot. Krakowski Park Technologiczny)

Firma Wawel, legendarny polski producent słodyczy wyda niemal 96 mln zł na inwestycje w swoje zakłady w Małopolsce. Na co spółka przeznaczy fundusze?

W artykule przeczytasz:

  • Wawel inwestuje blisko 96 mln zł w zakłady produkcyjne w Małopolsce
  • Wawel inwestuje w robotyzację i automatyzcję w  obszarze pakowania
  • Wsparcie od Krakowskiego Parku Technologicznego

Wawel jest znany z takich produktów jak Michałki z Wawelu, Mieszanka Krakowska, czekoladki Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki. Spółka jednak dalej zamierza się rozwijać i właśnie rozpoczyna jedną z największych inwestycji ostatnich lat.

Wawel inwestuje blisko 96 mln zł w zakłady produkcyjne w Małopolsce

Firma Wawel planuje zainwestować w zakłady produkcyjne zlokalizowane w Dobczycach i Niezdowie w powiecie myślenickim (województwo małopolskie). Spółka szacuje, że na rozbudowę i modernizację obu fabryk przeznaczy 95,9 mln zł. Inwestycja ma potrwać do końca 2027 roku.

– Ta decyzja jest dla nas bardzo ważna z uwagi na to, że przemysł spożywczy wymaga bardzo dużych nakładów inwestycyjnych. A to wszystko jest niezbędne po to, żeby utrzymać konkurencyjność naszej firmy – mówi Dariusz Orłowski, prezes Wawel S.A. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 22:10