16.04.2020 / 17:07
StoryEditor

Zakaz handlu w niedziele: jak dziś postrzegają go konsumenci i jak zmieniły się ich odczucia [TYLKO U NAS]

(fot.wiadomoscihandlowe.pl)
Handel artykułami powszechnej konsumpcji (produkty żywnościowe, kosmetyki, środki czystości, artykuły papiernicze) należy do tych dziedzin działalności gospodarczej, która powinna zapewniać nabywcom bliskość przestrzenną, czasową i emocjonalną. Dostępność czasowa dla klienta to przede wszystkim dogodne godziny otwarcia sklepów i brak zakazu handlu w niedziele. – wynika z badania przeprowadzonego przez Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie pod przewodnictwem prof. dr hab. Genowefy Sobczyk.

Zakaz handlu w niedziele wprowadzony został w okrojonej formie od 1 marca 2018 r. Zaczęto od ograniczeń handlu, by w 2020 r. całkowicie zamknąć sklepy w niedziele. Wyjątkiem są ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.09.2025 / 09:48
StoryEditor
W okresie letnich obniżek cenowych największą frekwencją cieszyły się małe centra i galerie handlowe
(fot. Shutterstock)

W okresie tegorocznych letnich wyprzedaży galerie i centra handlowe odwiedziło o 3,9 proc. mniej klientów niż rok wcześniej. Średni czas pobytu w tego typu obiektach skrócił się o 5,2 proc. rdr. Liczba wizyt spadła o 1,4 proc. rdr. Natomiast ich częstotliwość wzrosła o 2,6 proc. rdr. Z kolei struktura ruchu pokazuje, że w ww. czasie klienci najczęściej wybierali małe placówki (mające 5-20 tys. mkw.) – 24,9 proc. (rok wcześniej – 24,8 proc.), a także największe galerie (liczące powyżej 60 tys. mkw.) – 23,9 proc. (poprzednio – 24,3 proc.). Najrzadziej kierowali się do dużych obiektów (obejmujących 40-60 tys. mkw.) – 11,8 proc. (w ub.r. – 12,4 proc.). Do tego szczegółowe dane pokazują, że liczba klientów zmniejszyła się rdr. we wszystkich województwach. Częstotliwość wizyt rdr. wzrosła w czternastu, a spadła – w dwóch.

Jak wynika z raportu Proxi.cloud, Grupy Blix i UCE Research (pochodzącego z analizy zachowań ponad 1,4 mln konsumentów), w okresie tegorocznych letnich wyprzedaży (od 26 cze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.09.2025 / 11:47
StoryEditor
Jezu jak Bosko! Właściciel sieci Relay, Inmedio i 1Minute z nową strategią rozwoju marki własnej
Lagardère Travel Retail rozwija marki własne. Właściciel sieci Relay, Inmedio i 1Minute wprowadza rewolucyjną linię produktów lifestyle pod nazwą a Bosko

Firma Lagardère Travel Retail rozwija markę własną Bosko. Torby, bidony, parasole i akcesoria w stylu dopamine design są już dostępne w Relay, Inmedio i 1Minute. Jak wygląda strategia rozwoju nowej oferty marki własnej operatora?

Nowa linia Bosko powstała we współpracy z agencją Dragon Rouge, a jej rozwój i komunikacja to element szerszej strategii Lagardère Travel Retail w Polsce, opartej na kreowaniu u...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. wrzesień 2025 22:51