Penny w Niemczech wzmacnia swoją pozycję w obszarach miejskich. Według Lebensmittel Zeitung, baner dyskontowy Rewe Group zakłada modernizację 800 z ponad 2100 sklepów do 2028...
Sieć Penny, należąca do Rewe Group, inwestuje w małe, miejskie dyskonty convenience. Co na tym zyskuje?
Niemiecki dyskonter Penny modernizuje swój segment małych, miejskich sklepów. Modernizacja w kierunku konceptu bardziej zorientowanego na wygodę pozwala uniknąć bezpośredniej konfrontacji z liderami kanałów, sieciami Lidl i Aldi. Dyskonter korzysta w tych działaniach z wiedzy eksperckiej swojej spółki macierzystej, Rewe Group.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Komisji Europejskiej, Parlament Europejski na sesji plenarnej 26 listopada 2025 r. przegłosował pakiet zmian do rozporządzenia UE 2023/1115, znanego jako EUDR, dotyczącego przeciwdziałania wylesianiu EUDR. Wynik był jednoznaczny: 402 głosy za, 250 przeciw, 8 wstrzymujących się. To głosowanie oznacza kolejne roczne odroczenie obowiązków oraz znaczące uproszczenia dla przedsiębiorców. To pewne zaskoczenia dla sieci handlowych oraz producentów FMCG.
Parlament zdecydował się przesunąć daty obowiązywania przepisów – duże i średnie firmy dostaną czas do 30 grudnia 2026, a mikro i małe przedsiębiorstwa do 30 czerwca 2027. ...
- Grupa Żabka stawia na konsekwentną realizację strategicznych celów w 2026 roku. Największy potencjał widzimy w organicznym rozwoju sieci sklepów, zwiększaniu sprzedaży online oraz wprowadzaniu innowacyjnych usług i produktów dopasowanych do lokalnych potrzeb, jak również wykorzystaniu synergii między różnymi biznesami Grupy - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Adam Manikowski, CEO Żabka Polska business unit, vice president Żabka Polska.
Przedstawiciel Żabki pytany o cele i plany grupy na 2026 r. wskazuje, że kluczowe znaczenie będzie miało utrzymanie dyscypliny operacyjnej i efektywności kosztowej, na które Ża...


