05.12.2023 / 13:27
StoryEditor

Bogdan Łukasik, Modern Expo: Na rynku są sieci, z którymi jeszcze nie współpracowaliśmy

Bogdan Łukasik, Modern Expo (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
– Jako Modern Expo, koncern ukraińsko-polski, cały czas bacznie obserwujemy kolejne etapy wojny wywołanej przez reżim Putina tuż za naszą granicą. Dziś nikt nie wie, co wydarzy się w najbliższym czasie. Mamy jednak głęboką wiarę w sukces naszych przyjaciół i zakończenie tego barbarzyńskiego konfliktu – mówi Bogdan Łukasik, prezes firmy.

Współzałożyciel i prezes firmy zajmującej się tworzeniem wyposażenia sklepowego podkreśla, że nowa rzeczywistość polityczna w Polsce może przynieść zmiany, choć na razie nie wia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 15:55
StoryEditor
Zakaz handlu w niedzielę do zmiany? Minister pracowała nad odpowiedzią przez rok
Zakaz handlu w niedzielę do zmiany? Minister Agnieszka Dziemianowicz-Bąk pracowała nad odpowiedzią przez rok (fot. Anna Strzyżak/Kancelaria Sejmu)

Politycy dopytywali minister rodziny, pracy i polityki społecznej czy rząd zniesie zakaz handlu w niedzielę. Wreszcie pojawiła się jasna deklaracja minister Dziemianowicz-Bąk w tej sprawie. Nad odpowiedź trzeba było czekać ponad rok.

 

Posłowie dopytywali czy rząd zniesie zakaz handlu w niedzielę

– W związku z coraz częściej pojawiającymi się w przestrzeni publicznej, medialnej informacjami nt. planu likwidacji przez obecny rząd wolnych od handlu niedziel, pytam Pana Premiera o jasne stanowisko w tejże sprawie. Jakie są rzeczywiste plany obecnego rządu? ­– dopytywała się w interpelacji poselskiej Marlena Maląg, obecna europosłanka Prawa i Sprawiedliwości oraz była minister rodziny, pracy i polityki społecznej w rządzie Mateusza Morawieckiego.

– Jeden dzień wolny od pracy w weekend jest dla ludzi pracy i ich rodzin nie tylko bardzo ważny, ale jest pewnym standardem w wielu państwach europejskich o wysokich standardach życia – dodaje była resortu pracy.

Dokładnie o to samo pytał się także Daniel Milewski, parlamentarzysta PiS z okręgu siedleckiego. W swojej interpelacji wskazał, że część pomysłów w rządzie Donalda Tuska zakładało "zniesienia zakazu handlu w niedziele, tak aby każdy pracownik miał zapewnione dwa wolne weekendy w miesiącu i podwójne wynagrodzenie za pracę w dni wolne".

Sprawdź kiedy są niedziele handlowe w 2025 roku: W które niedziele sklepy będą otwarte?

Milewski: Jakie mogą być skutki ekonomiczne i społeczne zniesienia zakazu handlu w niedzielę?

– Propozycja zniesienia tego zakazu, jednocześnie gwarantująca pracownikom dwa wolne weekendy w miesiącu oraz podwójne wynagrodzenie za pracę w dni wolne, w teorii ma na celu zrównoważenie potrzeb pracowników i przedsiębiorstw.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.05.2025 / 14:49
StoryEditor
Dino już "tylko" tysiąc sklepów za Biedronką. Kiedy otworzy placówkę numer 3000?
Dino ściga Biedronkę (fot. Konrad Kaszuba/wiadomoscihandlowe.pl)

Różnica w liczbie sklepów Dino i Biedronki wynosi już tylko ok. 1 tys. na korzyść portugalskiego detalisty. Jeszcze dekadę temu Biedronka miała ponad pięć razy więcej placówek od polskiej sieci, jednak Dino szybko nadgoniło sporą część zaległości. Od końca 2015 r. do końca pierwszego kwartału obecnego roku Biedronka urosła o 1113 sklepów, podczas gdy Dino rozwinęło swoją sieć aż o 2235 lokalizacji. Kiedy możemy być świadkami "mijanki" na szczycie?

Z artykułu dowiesz się m.in:

  • Ile sklepów ma dziś Dino, a ile Biedronka?
  • W jakim tempie rosną obie sieci handlowe?
  • Kiedy Dino uruchomi sklep numer 3000?
  • Kiedy Dino może prześcignąć Biedronkę?
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 15:38