30.08.2016 / 09:48
StoryEditor

Co dalej z siecią Alma? - analiza

Mądra strategia jest w stanie wyprowadzić Almę z obecnego kryzysu (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Alma świętowała niedawno swoje dwudzieste urodziny, ale jej zarząd nie ma obecnie powodów do radości. Choć koncept ekskluzywnych delikatesów zjednał sieci sympatię bogatszych konsumentów, to szereg nawarstwiających się na przestrzeni lat błędów w zarządzaniu biznesem, doprowadził do tego, że półki niegdyś uginające się pod ciężarem luksusowych towarów, dziś straszą pustkami.

Na problemy liczącej w tej chwili około 50 sklepów sieci handlowej o krakowskim rodowodzie złożyło się wiele przyczyn - po części logistycznych, po części finansowych. Spójrzmy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.08.2025 / 11:02
StoryEditor
Producent wyrobów convenience zbankrutował. Nie pomogło przejęcie przez fundusz inwestycyjny
Chłodzone asortymenty zawierają kilkadziesiąt artykułów typu convenience, skupiając się na tradycyjnych smakach i przepisach.

Zaledwie rok po zmianie właściciela znany holenderski producent gotowych wyrobów ziemniaczanych – CelaVita – ogłosił bankructwo. Firma, która przez dekady była rozpoznawalna dzięki innowacyjnym produktom, znalazła się w poważnych tarapatach finansowych. Czy inwestorzy zdecydują się na jej reaktywację?

Ponad rok po tym, jak McCain sprzedał CelaVita funduszowi inwestycyjnemu Nimbus, spółka ogłosiła upadłość. Na razie nie wiadomo, czy możliwe będzie ponowne uruchomienie działaln...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 06:04
StoryEditor
Nielsen w badaniu rynku piwa nazywa okupowane ziemie Ukrainy "nowymi terytoriami Rosji"
Żadne zachodnie państwo nie uznaje rosyjskich aneksji terytoriów Ukrainy (Patryk Makowski; Shutterstock)

Rosyjski Nielsen zaczął uwzględniać "nowe terytoria Federacji Rosyjskiej" w swoich badaniach rynku FMCG. Ukraińcy są oburzeni, a centrala badawczego giganta NielsenIQ nie odpowiada na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl w tej sprawie. Działania firmy rodzą pytania o przestrzeganie zachodnich sankcji.

W czerwcu rosyjski Nielsen (Нильсен) pochwalił się, że po raz pierwszy oszacował sprzedaż piwa "uwzględniając wkład nowych terytoriów Federacji Rosyjskiej". Choć firma nie wskaz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 04:42