28.09.2023 / 08:23
StoryEditor

Co trzecia polska firma nie przeznacza nawet złotówki na transformację cyfrową. Jak to wygląda w branży FMCG?

Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk w Polskim Instytucie Ekonomicznym i przewodnicząca Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu (fot. mat. pras.)
Małe i średnie firmy z branży FMCG są coraz bardziej świadome znaczenia technologii cyfrowych dla konkurencyjności przedsiębiorstwa, skuteczniej implementują technologie cyfrowe i są gotowe do bardziej zdecydowanych działań niż wcześniej. Jednak to duzi producenci żywności oraz sieci handlowe, pozostają liderami we wprowadzaniu cyfryzacji – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk w Polskim Instytucie Ekonomicznym i przewodnicząca Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu.

Jak ocenia Pani obecny stan transformacji cyfrowej w branży FMCG?

Obecny stan transformacji cyfrowej w branżach spożywczej i handlowej wynika z ogólnego poziomu cyfryzacji w P...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 11:32
StoryEditor
Grupa Żywiec zamyka Browar Namysłów. "Trwają rozmowy z nowymi inwestorami"
Grupa Żywiec zamyka browar w Namysłowie. ”Trwają rozmowy z nowymi inwestorami” (fot. Browar Namysłów/Facebook)

Grupa Żywiec poinformowała o zamknięciu browaru w Namysłowie, którego właścicielem jest od kilku lat. Będzie to już drugi browar, który koncern Heineken zamknie w Polsce w ostatnim czasie. Z czego wynika ta decyzja? Czy znajdzie się inwestor, który przejmie browar w Namysłowie?

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach
  • Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie
  • Co z załogą Browaru Namysłów?
  • Czy marka piwa Namysłów zniknie z rynku?
  • Trwają rozmowy nad znalezieniem inwestora w browar w Namysłowie
  • Grupa Żywiec sprzedała także browar w Leżajsku. Piwa już tam nie ważą
  • Heineken reorganizuje koncern – zmiany dotkną 400 pracowników

Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach

– W obliczu spadku rynku piwa, rosnących kosztów i podatków, z początkiem 2026 roku Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Firma będzie kontynuować warzenie swoich marek w pozostałych browarach – poinformowała w oświadczeniu Grupa Żywiec, która wchodzi w skład koncernu Heineken.

Warto dodać, że Grupa Żywiec nabyła 100 proc. udziałów Browaru Namysłów za kwotę 500 mln zł od Chicago Poland Investment Group. Umowę w tej sprawie podpisano pod koniec 2018 roku, a formalnie koncern Heineken, za pośrednictwem Grupy Żywiec, stał się właścicielem namysłowskiego browaru w 2019 roku.

– Jesteśmy przekonani, że dogłębna znajomość rynku piwnych specjalności oraz elastyczność działania Browaru Namysłów i nasza ekspertyza oraz doświadczenie w budowaniu silnych marek na większą skalę to doskonałe połączenie, które tworzy przepis na sukces na zmieniającym się rynku – zapewniał wówczas w komunikacie Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Więcej na ten temat w artykule: Grupa Żywiec kupuje Browar Namysłów za 0,5 mld zł! To efekt rewolucji na rynku piwa.

Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie

– Po raz kolejny nasz browar stanie na zakręcie i wierzę, że to tylko zakręt. Wiemy wszyscy, że browar działał od 1321 roku. To po Wieliczce drugie najstarsze przedsiębiorstwo w Polsce, które istnieje i dalej produkuje. Nie chciałbym, aby ta historia miała się kończyć przy obecnym właścicielu, Grupy Żywiec i szerzej koncernie Heineken – mówi Jacek Fior, burmistrz Namysłowa. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 65% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.10.2025 / 17:33
StoryEditor
Polacy największymi materialistami w Europie. Zobacz, co jeszcze wynika z najnowszego badania Bain & Company
Odsetek Polakó deklarujących, że ich budżet wystarcza wyłącznie na pokrycie podstawowych potrzeb, wzrósł z 26 proc. w październiku 2024 r. do 28 proc. obecnie - wyniak z badania firmy Bain & Company (fot. Shutterstock)

Polacy, podobnie jak inni Europejczycy, ograniczają wydatki. Tym, co różni ich od Niemców, Anglików, Francuzów, Włochów i Hiszpanów, jest podejście do tego, na co oszczędzają – wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Bain & Company.

Badanie firmy Bain & Company, przeprowadzone wśród respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Polski, pokazuje, że sytuacja gospodarstw domo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 16:37