27.09.2023 / 14:10
StoryEditor

Dominika Kowalczyk, Onesano: Branża suplementów szybko się rozwija. Jednak wyzwań nie brakuje

Dominika Kowalczyk, prezeska Onesano (fot. mat. pras.)
Branża suplementów diety mierzy się z wyzwaniami wynikającymi z kryzysu ekonomicznego i wysokiej inflacji. Najbardziej dotkliwie odczuwamy wzrost kosztów pracowniczych, mediów, w szczególności energii elektrycznej oraz surowców strategicznych m.in. olejów roślinnych i dodatków witaminowych. Co więcej, w ostatnich miesiącach Polacy ograniczali zakupy. To oczywiście też stanowi wyzwanie – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Dominika Kowalczyk, prezeska Onesano.

Jak ocenia Pani kondycję branży suplementów diety?

Branża suplementów diety jest niezmiennie od kilku lat jedną z najszybciej rozwijających się branż na rynku. Powstaje cora...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 12:07
StoryEditor
InPost uczy Francuzów i Brytyjczyków jak robić dostawy OOH. Ma już kilkadziesiąt tysięcy automatów na zachodzie Europy
InPost, UK (fot. Shutterstock)

Już 12 tys. urządzeń w Wielkiej Brytanii oraz 9 tys. we Francji ma InPost. Rozwija się też we Włoszech i Hiszpanii, ale jego apetyt stale rośnie.

– Nasze urządzenia Paczkomat stają się pierwszym wyborem dla milionów konsumentów w całej Europie. Po sukcesie w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą wizję budowy najbardziej ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 09:15
StoryEditor
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie (fot. Grupa Muszkieterów)

Sieć Bricomarché powiększyła się o kolejny market. Tym razem nowym sklep powstał w Myszkowie w woj. śląskim. Market poprowadzi para przedsiębiorców, którzy właśnie dołączyli do Grupy Muszkieterów i zrezygnowali z pracy na etacie.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty
  • Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie
  • Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni
  • Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty

29 października 2025 r. w Myszkowie (woj. śląskie) Grupa Muszkieterów otworzyła nowy sklep Bricomarché. To już osiemnasty market DIY tej sieci na Śląsku i jednocześnie 223. placówka w Polsce.

– Dla Grupy Muszkieterów poszerzenie zespołu o kolejne dwie pełne pasji osoby, nowy punkt sprzedaży i zarazem kolejny krok na drodze do osiągnięcia masy krytycznej – podkreśla spółka franczyzowa.

Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie

Nowym sklepem Bricomarché w Myszkowie zarządzają Emilia Andrysiak-Jachowska i Krzysztof Jachowski, przedsiębiorcy, którzy niedawno dołączyli do Grupy Muszkieterów. Dla nich to na pewno odważny krok, ponieważ oboje wcześniej pracowali na etatach.

– Nasze analizy nie pozostawiały wątpliwości, że mieszkańcy Myszkowa potrzebują miejsca, które zapewni im dostęp do najwyższej jakości, sprawdzonych materiałów oraz produktów do domu i ogrodu. Cieszymy się, że uruchomiona przez nas placówka Bricomarché znajduje się w obrębie dużego parku handlowego i uzupełnia jego ofertę o produkty budowlane – mówi Krzysztof Jachowski – Nasza inwestycja to również nowe miejsca pracy na lokalnym rynku – dodaje.

Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni

Bricomarché w Myszkowie znajduje się przy ul. Jesionowej 4d w ramach parku handlowego. Market ma powierzchnię 1890 mkw. oraz niemal 2 tys. mkw. ogrodu i wiaty budowlanej. W markecie klienci znajdą asortyment około 32 tys. produktów w czterech działach tematycznych: ogród, dekoracja, majsterkowanie i artykuły budowlane.

Dodatkowo w placówce można dokonać zakupów z wykorzystaniem bonów Pluxee (dawne Sodexo) i Grupy Muszkieterów, skorzystać z płatności na raty, a także z usług transportowych czy cięcia materiałów na miejscu.

Za sprzedaż i obsługę klienta odpowiada kadra 24 osób.  Sklep Bricomarché w Myszkowie będzie czynny od godz. 7:00 do 20:00 od poniedziałku do soboty. Natomiast w niedziele handlowe będzie otwarty od godz. 9:00 do 18:00.

Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Sklep Bricomarché w Myszkowie to kolejny element do realizacji strategicznych celów całej sieci. Zarząd Bricomarché chce zwiększyć udziały spółki w rynku DIY w Polsce z obecnych 12 proc. do 20 proc. w 2030 roku.

– Obroty Bricomarché w 2005 roku, czyli po pięciu latach działalności, wynosiły 300 milionów złotych. Natomiast w 2025 roku prawdopodobnie osiągniemy pułap 4,5 miliarda złotych – mówi Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce. – Natomiast w 2028 roku planujemy przekroczyć poziom 5,8 miliarda złotych i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty – zapowiada Marek Sawa.

W tym celu Bricomarché planuje znaczny rozwój sieci placówek. Do tego stopnia, że rocznie sieć będzie otwierać po około 40 nowych sklepów. Oznacza to, że w 2030 roku Bricomarché może mieć 400 marketów DIY.

30. październik 2025 20:52