14.07.2023 / 15:20
StoryEditor

Ekspertki WWF: Największym wyzwaniem dla sieci handlowych jest ograniczanie emisji CO2 w całym łańcuchu wartości [WYWIAD]

Inwestycje w zrównoważony rozwój do tej pory były przede wszystkim domeną dużych firm i międzynarodowych korporacji (Shutterstock)
O zielonej transformacji branży FMCG, nadchodzących wyzwaniach środowiskowych i inwestycjach firm spożywczych oraz sieci handlowych w zrównoważony rozwój – rozmawiamy z Agnieszką Fedejko-Kacprzak, starszą specjalistką ds. partnerstw strategicznych, i Karoliną Kukielską, starszą ekspertką ds. partnerstw komunikacyjnych z Fundacji WWF Polska.

Jak przebiega zielona transformacja w firmach z branży FMCG?
 
Agnieszko Fedejko-Kacprzak: Główne czynniki motywujące sieci handlowe i producentów do zielonej transformacji, t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 11:27
StoryEditor
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan?
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan? (Fot. InPost)

Grupa InPost osiągnął aż 3,5 mld zł przychodu w drugim kwartale 2025 r. Skorygowana EBITDA grupy wyniosła 1 mld zł. – Po raz pierwszy ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski – mówi Rafał Brzoska. Jakie plany ma spółka na przyszłość?

W artykule przeczytasz:

  • InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów
  • Wzrost przychodów InPost do poziomu 3,5 mld zł w drugim kwartale

  • Marża EBITDA Inpost powyżej 28 proc.  

  • Rafał Brzoska: wyniki potwierdzają sukces naszej strategii międzynarodowej

  • Jakie plany na przyszłość ma InPost?

  • Podstawowe dane finansowe InPost za drugi kwartał 2025 r.

InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów

Grupa InPost opublikowała wyniki finansowe za drugim kwartał 2025 rok. W tym okresie znacząco wzrósł wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost. W drugim kwartale było to 324 miliony przesyłek, czyli o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Grupa InPost podkreśa, że to nawet większy wzrost niż dynamika wzrostu rynku e-commerce na kluczowych rynkach.

Warto także podkreślić, że w drugim kwartale 2025 roku Grupa InPost znacznie powiększyła swoją sieć. Na koniec czerwca 2025 r. miała ponad 88 000 punktów OOH, w tym ponad 53 000 maszyn Paczkomat. Obecnie, liczba urządzeń za granicą przewyższyła liczbę w Polsce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.09.2025 / 19:13
StoryEditor
Ceny żywności na świecie najwyższe od dwóch lat. FAO bije na alarm
Z danych FAO wynika, że podstawowym produktem spożywczym, który drożeje obecnie najbardziej na świecie, są oleje roślinne (fot. Shutterstock)

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) informuje, że ceny żywności na świecie osiągnęły w sierpniu 2025 r. poziom nienotowany od ponad dwóch lat. Drożeją zwłaszcza oleje roślinne, mięso oraz cukier.

Indeks cen żywności FAO, który mierzy zmiany cen koszyka podstawowych produktów spożywczych w handlu międzynarodowym, wyniósł w sierpniu 130,1 punktu - informuje portal esmmag...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 18:31