Na początku września zarząd koncernu Kraft Heinz zatwierdził podział firmy na dwie odrębne spółki. Co ta decyzja oznacza w praktyce?
Ogłosiliśmy właśnie kolejne kroki na drodze naszej transformacji, przedstawiając plan podziału Kraft Heinz na dwa wiodące w branży, odrębne podmioty, funkcjonujące obecnie pod roboczymi nazwami: Global Taste Elevation Co. oraz North American Grocery Co. Dzięki temu każda z firm będzie lepiej przygotowana do pełnego wykorzystania swojego potencjału jako niezależna spółka.
Czyli nazwy tych spółek nie są docelowe?
Tak, ich ostateczne nazwy zostaną ustalone w późniejszym terminie.
Czy ten podział przełoży się na działalność firmy w Polsce?
Finalizacja transakcji nastąpi w drugiej połowie 2026 roku. Do tego momentu Kraft Heinz będzie prowadzić działalność operacyjną bez zmian – dotyczy to również naszej działalności w Polsce.
Jaka jest rola Polski i całego regionu CEE w globalnej strategii Kraft Heinz?
W globalnej strategii naszej grupy Polska zalicza się do krajów o dużym potencjale wzrostu. Realizujemy więc liczne inwestycje i planujemy kolejne. Nasz kraj jest też ważny w kontekście zaplecza produkcyjnego, bo 50 proc. wolumenu produkcyjnego fabryki w Pudliszkach trafia do krajów Europy Zachodniej.

