20.09.2021 / 12:33
StoryEditor

Marcin Hydzik, ZPPM: Jeśli nie zmieni się kształt ustawy o ROP, z rynku może zniknąć wiele produktów lokalnych [WYWIAD]

Mleko i produkty mleczarskie ze względu na swoją specyfikę powinny być wyjęte spod obowiązywania niektórych zapisów ustawy o ROP (fot. Pixabay/CC0)
Nie można wykluczyć, że producenci z branży mleczarskiej nie będąc w stanie sprostać organizacyjnie i finansowo obowiązkom wynikającym z ustawy o ROP, będą musieli albo zmienić opakowania na inne, co rzecz jasna jest niezwykle kosztowne, albo zaprzestać produkcji pewnych kategorii produktów. Jest to prawdopodobne zwłaszcza w przypadku mniejszych zakładów przetwórczych – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka (ZPPM).

W obecnym kształcie projektu ustawy o ROP ustalony poziom odzysku opakowań dotyczy opakowań po mleku i jego przetworach w takim samym stopniu jak opakowań po produktach z inn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.08.2025 / 18:30
StoryEditor
Krzysztof Chmura, szef Bonduelle na Europę Centralną: Zmiany klimatu to nie przelewki
Krzysztof Chmura, dyrektor generalny Bonduelle na Europę Centralną (fot. materiały prasowe)

Dyrektor generalny Grupy Bonduelle na Europę Centralną, w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl, przyznaje, że zmiany klimatu spędzają mu sen z powiek i są jednym z największych wyzwań, stojących przed producentami żywności. Krzysztof Chmura mówi też o roli Polski w strategii Grupy, w tym o tym, jakie warzywa Bonduelle pozyskuje z naszego rynku i ile z nich wysyła na eksport.

Jest pan jest dyrektorem Bonduelle na cały region Europy Centralnej. Dodatkowo pracuje pan w firmie, która działa globalnie. Jakie procesy zachodzące na świecie będą miały najwi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.08.2025 / 12:53
StoryEditor
Talenciaki wracają do Lidla. 500 szkół dostanie nagrody już na starcie
Talenciaki wracają do Lidla. 500 szkół dostanie nagrody już na starcie (fot. Lidl Polska)

Już rozpoczęła się rejestracja szkół do akcji Talenciaków organizowanej przez Lilda. 500 placówek ma szansę na nagrodę już na początku akcji. A kiedy ruszą Talenciaki w sklepach Lidla?

W artykule przeczytasz: 

  • Przez 3 lata akcji Talenciaków szkoły otrzymały sprzęt wart 50 mln zł
  • Robaszkiewicz; jesteśmy dumni, że możemy wspierać młode talenty
  • Szkoły już mogą rejestrować się do IV edycji Talenciaków
  • Od kiedy Talenciaki będą w sklepach Lidla? Jakie zasady?

Przez 3 lata akcji Talenciaków szkoły otrzymały sprzęt wart 50 mln zł

18 sierpnia 2025 r. rozpoczęła się rejestracja szkół do czwartej edycji akcji „Szkoły Pełne Talentów”. Jej organizatorem jest Lidl Polska. W dotychczasowych akcjach Lidla wzięło udział ponad 10 tys. szkół podstawowych. To oznacza, że niemal 3/4 podstawówek uczennicy w programie.

W ostatnich trzech latach klienci Lidla przekazali na rzecz szkół aż 78 mln Talenciaków. Dzięki temu placówki oświatowe otrzymały od sieci handlowej ponad 92 tys. nagród o łącznej wartości 50 mln zł dla polskich szkół.

Robaszkiewicz; jesteśmy dumni, że możemy wspierać młode talenty

– W zeszłym roku liczba zarejestrowanych Talenciaków osiągnęła rekordowy poziom. To wyraźny sygnał, że nasza inicjatywa odpowiada na realne potrzeby i ma znaczenie. Jako Lidl Polska jesteśmy dumni, że możemy wspierać młode talenty – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. sierpień 2025 13:55