01.06.2022 / 16:00
StoryEditor

Mirosław Proppé, prezes WWF Polska: Sieci handlowe zaczynają rozumieć swój wpływ na środowisko

Mirosław Proppé, prezes WWF Polska (fot. WWF)
Sieci handlowe zmniejszają swoją energochłonność czy zmieniają urządzenia na takie, które zużywają mniej energii. Jest to potrzebne, ale znacznie większy efekt przyniesie skrócenie łańcuchów dostaw. Natomiast oznacza to, że niektóre produkty będą droższe, rzadziej dostępne lub w ogóle niedostępne – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Mirosław Proppé, prezes WWF Polska.

Czy handel przyczynia się do degradacji środowiska naturalnego?

Nie jest to kwestia "czy", a "jak bardzo". Badania pokazują, że za 95 proc. wpływu danej firmy na środowisko o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2024 / 17:03
StoryEditor
Biedronka otarła się o 100 mld zł przychodów. Sieć inwestuje m.in. w sklepy mniejszego formatu, fotowoltaikę, lady mięsne i kasy samoobsługowe
W zeszłym roku Biedronka otarła się o 100 mld zł przychodów (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
W zeszłym roku na polskim rynku sprzedaż detaliczna żywności w cenach stałych spadła o 3,1 proc., podczas gdy Biedronka przez cały rok zwiększała wolumeny, nadal osiągając lepsze wyniki niż rynek i zwiększając swój udział w rynku – informuje Jeronimo Martins w sprawozdaniu z działalności spółki za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r.

W Polsce ubiegły rok rozpoczął się od rekordowo wysokiego poziomu inflacji żywności, która stopniowo spadała aż do grudnia, a konsumenci z natury ostrożni, zwracali jeszcze więk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2024 / 08:36
StoryEditor
Polacy piją coraz mniej piwa. Czy nadchodzący sezon spełni oczekiwania producentów?
Czy nadchodzący sezon piwny przełamie złą passę producentów? (fot. Sean Mullowney/Unsplash)
Nastroje producentów piwa nie należą do pozytywnych. Wynika to z postępującego z roku na rok spadku wolumenu sprzedaży złotego trunku. W zeszłym roku sprzedaż spadła o niemal 7 proc. w porównaniu do 2022 r. Do tego dochodzą podwyżki akcyzy i sukcesywny wzrost ogólnych kosztów prowadzenia działalności. Przed nami kluczowe dla branży miesiące letnie. Dla producentów będą one kolejnym, trudnym sprawdzianem.

Według danych firmy NielsenIQ oraz Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, Polacy w 2023 roku kupili aż 400 milionów butelek i puszek piwa mniej niż w 202...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2024 11:58