09.05.2017 / 07:29
StoryEditor

Oliver Simmerstatter, SPAR Austria: Sieci handlowe muszą stworzyć własny cyfrowy ekosystem

Oliver Simmerstatter, Enterprise Architect w sieci SPAR Austria (materiały prasowe)
- Podstawowym celem handlu w kontekście cyfryzacji jest stworzenie ekosystemu posiadającego kilka punktów styczności z klientem. Takie podejście reprezentuje m.in. Uber czy Alibaba – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oliver Simmerstatter, Enterprise Architect w sieci SPAR Austria.

Transformacja cyfrowa w polskim handlu dopiero raczkuje, SPAR w Austrii ma już na tym polu pewne doświadczenia. Jak w pańskiej firmie przebiegał ten proces? Co było największym ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.12.2025 / 17:40
StoryEditor
Eurocash ogłasza nową strategię! Grupa zwolni 3000 osób, zamknie ponad 150 sklepów i hurtowni
Eurocash (fot. Rafal Oleksiewicz)

Eurocash obiera nowy kurs. Nie chce być już hurtownikiem, a “zintegrowanym operatorem sieci franczyzowych”. Chce stworzyć dla sklepów zintegrowany ekosystem pod nazwą “Sieci Sklepów Stąd” i mieć 10 proc. udziałów rynkowych w 2027 roku. Zdaniem prezesa grupy kończy się era wzrostu dyskontów, a zaczyna czas lokalnych supermarketów.

Zapowiadana od pewnego czasu publikacja nowej strategii grupy staje się faktem. W dobie trudności na rynku hurtowym Eurocash chce mocniej skupić się na rozwoju swoich sklepów fr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.11.2025 / 10:43
StoryEditor
Dwie sieci, jeden kierunek: Potężni detaliści testują w supermarketach robotyczne kuchnie
Robotyczzna kuchnia w sklepie Rewe zainspirowała sieć Edeka do testów podobnego rozwiązania (fot. Circus)

Dwie wiodące niemieckie sieci supermarketów, Rewe i Edeka, otwierają nowy rozdział w handlu detalicznym żywnością, wprowadzając do swoich sklepów w pełni autonomiczne, robotyczne kuchnie wykorzystujące sztuczną inteligencję. Systemy te, przygotowujące i serwujące posiłki bez udziału człowieka, mają być lekiem problemy kadrowe, a także zapewnić klientom lepsze doświadczenia zakupowe.

Klienci supermarketu Rewe w Düsseldorfie w dzielnicy Heerdt mogą od końca października korzystać z rewolucyjnego rozwiązania od monachijskiej firmy robotycznej Circus SE...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. grudzień 2025 08:31