- Sieć handlowa nierzadko stosuje system wielopoziomowych rabatów, uzależnionych choćby od wolumenu sprzedaży, okresu, (...) a także dodatkowe retro rabaty czy rabaty uzależnione od innych zmiennych. To wszystko powoduje, że dostawca przystępując do współpracy lub ją kontynuując może mieć bardzo poważne trudności w ocenie, jakie będą realne skutki ekonomiczne tej decyzji i czy współpraca w ogóle będzie rentowna. Tego typu system niekiedy bardziej przypomina loterię, w której uczestnikom pokazuje się atrakcyjną nagrodę, jednak regulamin i zmienność zasad w trakcie jej trwania powodują, że głównym wygranym jest jej organizator - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Czy relacje pomiędzy sieciami handlowymi a dostawcami w Polsce nadal są patologiczne?
Te relacje wymagają przede wszystkim uporządkowania. Zależy nam, by były one oparte na w...