25.06.2018 / 07:23
StoryEditor

Szymon Mordasiewicz, Nielsen: Średnie sklepy tradycyjne bardzo zyskały na zakazie handlu w niedziele [WYWIAD]

(mat. prasowe, Nielsen)
Największymi beneficjentami zakazu handlu w niedziele są stacje paliw, które odnotowały wzrost sprzedaży przekraczający najśmielsze oczekiwania. Bardzo skorzystały też średniej wielkości sklepy tradycyjne. Także dyskonty umiejętnie wykorzystały ograniczenie handlu w niedziele do wygenerowania wzrostu sprzedaży – wylicza Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen.

Panuje dość powszechne przekonanie, że dyskonty najlepiej wykorzystały zakaz handlu w niedziele.

W pierwszych czterech miesiącach 2018 r., od początku stycznia do końca kwiet...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.08.2025 / 11:22
StoryEditor
Sprężyna musi się kręcić, czyli czy wszystko da się sprzedawać z automatu? [WYWIAD CZ.2]
Mlekomat w centrum Lublany w Słowenii (fot. Mk)

Piotr Sydoń i Szymon Grunwald z Polskiego Stowarzyszenia Vendingu mówią o tym, czy sprzedaż kwiatów albo kawioru z maszyny vendingowej ma sens i czy kiedyś rynek podbiją urządzenia łączące w sobie elementy vendingu i automatów paczkowych. Wskazują też na największe wyzwania legislacyjne dla ich branży.

W vendingu zachodzą jeszcze jakieś istotne zmiany technologiczne?

PS: W gruncie rzeczy od 20 lat sprzedajemy tę samą wodę mineralną, popychaną do komory przez tę samą sprężyn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.08.2025 / 12:02
StoryEditor
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły (fot. Shutterstock)

W lipcu 2025 r. polski e-commerce odnotował kolejny miesiąc wzrostów, a wskaźnik Base Index osiągnął najwyższy w tym roku poziom. Dane z 3 tys. największych sklepów internetowych w kraju pokazują, że zarówno liczba zamówień, jak i średnia wartość koszyka poszły w górę. Szczególnie dynamicznie rozwija się sprzedaż zagraniczna. Co dokładnie kryje się za tymi liczbami?

Base Index, mierzący kondycję polskiego e-commerce, w lipcu 2025 r. osiągnął 155 pkt. To wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z czerwcem i aż o 8,5 proc. względem lipca 2024 r. Wskaź...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. sierpień 2025 00:21