02.01.2025 / 11:22
StoryEditor

Szymon Mordasiewicz, CPS GfK/YouGov: Nie widzę szans na wzrosty w kanale hipermarketów, o ile nie nastąpi rewolucja redefiniująca ten format

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający CPS GfK/YouGov uważa, że w 2025 r. sposobem na rozwój nie będzie bierne korzystanie z ”fali wzrostu” lecz aktywne zwiększanie udziału w rynku (fot. materiały prasowe)

W obecnych realiach kluczowa pozostaje właściwa cena – nie ma jeszcze mowy o powrocie do tematów takich jak premiumizacja – uważa Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający CPS GfK/YouGov. W jego opinii najważniejszym wyzwaniem będzie raczej zachęcenie konsumentów do powrotu do zakupów w kategoriach, z których wydatki ograniczyli lub całkowicie zrezygnowali, a także zwiększenie częstotliwości zakupów u pozostałych klientów.

Kolejne lata to okres wzrostu rynku FMCG. Stoją za tym takie czynniki, jak ciągły wzrost płac oraz inflacja, która jest nieporównywalnie niższa od tej z lat 2022 i 2023 – już sa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 19:06
StoryEditor
Konkurent Lidla i Aldiego wzmacnia się! Michael Linander: Chcemy być sklepem pierwszego wyboru
Michael Linander, CEO Netto Deutschland, Salling Group

Szwedzki menedżer Michael Linander obejmie od 18 sierpnia 2025 roku stanowisko dyrektora generalnego (CEO) Netto Niemcy. 48-letni Linander wniesie do firmy swoje wieloletnie międzynarodowe doświadczenie w handlu detalicznym, aby przyspieszyć ekspansję dyskontera należącego do duńskiej Salling Group.

Nominacja Michaela Linandera jest częścią nowej strategii duńskiego koncernu o nazwie "Aspire ‘28", która obowiązuje od 2024 r. i przewiduje wzmocnienie biznesu w Niemczech i Da...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 07:58
StoryEditor
Karol Nawrocki zwycięża w wyborach prezydenckich. Co to oznacza dla branży handlowej?
Karol Nawrocki (fot. Tomasz Warszewski/Shutterstock)

Państwowa Komisja Wyborcza oficjalnie poinformowała w poniedziałkowy poranek, że Karol Nawrocki, kandydat popierany przez PiS, zwyciężył w drugiej turze wyborów prezydenckich, zdobywając 50,89 proc. głosów. Jego rywal z Koalicji Obywatelskiej, Rafał Trzaskowski, uzyskał poparcie na poziomie 49,11 proc.

Z danych opublikowanych na stronie PKW wynika, że Karola Nawrockiego poparło dokładnie 10 606 877 wyborców, co przełożyło się na wynik 50,89 proc. Z kolei Rafała Trzasko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 08:52