03.09.2018 / 18:09
StoryEditor

W przyszłym roku w handlu będzie dużo trudniej o podwyżki! [WYWIAD]

(Work Service)
W perspektywie kolejnego roku zapowiadane jest lekkie spowolnienie wzrostu gospodarczego, możemy domniemywać, że te skłonności do rekrutacji, ale też do dawania podwyżek, będą nieco ograniczone - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Andrzej Kubisiak, dyrektor ds. analiz w Work Service.

Z badań Work Service wynika, że oprócz przemysłu, to sektor handlu chce zatrudniać najwięcej. Jakiego pracownika potrzebuje handel w tej chwili?

Handel potrzebuje przede ws...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.09.2025 / 18:54
StoryEditor
Bricomarché zapowiada po 40 nowych sklepów rocznie. "Czas na podwojenie obrotów"
Bricomarché zapowiada po 40 nowych sklepów rocznie. - Czas na podwojenie obrotów - deklaruje prezes Grupy Muszkieterów w Polsce (fot. Bricomarché)

Sieć Bricomarché podsumowała 25 lat obecności na polskim rynku i zdradziła plany na kolejną dekadę. Do 2030 roku chce rozbudować swoją sieć do 400 sklepów, podwoić obroty i zwiększyć udziały w rynku DIY. – Najlepsze lata Bricomarché dopiero przed nami – uważa Sławomir Czarnecki, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

W artykule przeczytasz:

  • Bricomarché świętuje 25-lecie. Od sklepu w Żarach po sieć 221 sklepów w całej Polsce
  • Sieć Bricomarché planuje zwiększyć udziały w rynku do 20 proc.
  • Bricomarché zamierza mieć łącznie 400 sklepów do 2030 roku
  • Rozbudowa zaplecza logistycznego Bricomarché
  • Inwestycja w technologię oraz AI
  • "Czas na podwojenie obrotów"

Bricomarché świętuje 25-lecie. Od sklepu w Żarach po sieć 221 sklepów w całej Polsce

Grupa Muszkieterów na Międzynarodowych Targach Poznańskich świętowała 25-lecie istnienia sieci Bricomarché w Polsce. To właśnie w 2000 roku w Żarach powstał pierwszy sklep pod szyldem Muszkieterów. Sieć swój jubileusz świętowało podczas 16. Targów Bricomarché w Poznaniu.

Zarząd sieci wskazuje na kolejne kamienie milowe w rozwoju sieci w Polsce:

  • otwarcie nowej siedziby i centrum dystrybucyjnego w Swadzimiu w 2015 roku,
  • uruchomienie 150. sklepu we Wrocławiu w 2018 roku,
  • otwarcie drugiego magazynu sieci w Sosnowcu w 2022 roku,
  • uruchomienie 200. placówki w Świebodzinie w 2024 roku.

Obecnie sieć marketów Bricomarché liczy 221 placówek prowadzonych przez 260. niezależnych przedsiębiorców.

– Obchodząc 25-lecie, z dumą patrzymy na drogę, jaką przeszło Bricomarché. Od jednego sklepu w Żarach do ogólnopolskiej sieci, która w ostatniej dekadzie potroiła skalę działania. To dowód na siłę naszego modelu franczyzowego i determinację właścicieli sklepów – zapewnia Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

Sieć Bricomarché planuje zwiększyć udziały w rynku do 20 proc.

Zarząd sieci podkreśla, że obecnie Bricomarché ma około 12 proc. udziałów w rynku DIY w Polsce i jest trzecią pod względem wielkości siecią w tym segmencie. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.09.2025 / 16:43
StoryEditor
Na start systemu kaucyjnego sklepy oprócz butelkomatów powinny przygotować śmietniki. Wiemy co Polacy zrobią z nieprzyjętymi opakowaniami
Co Polacy zrobią z odrzuconymi butelkami? Wyniki badania o systemie kaucyjnym (fot. PSK)

System kaucyjny w Polsce jeszcze nie ruszył, a już wzbudza spore emocje. Choć idea odzyskiwania opakowań brzmi ekologicznie i sensownie, w praktyce rodzi pytania: co zrobić, gdy automat odmówi przyjęcia butelki albo kod kreskowy okaże się nieczytelny? Najnowsze badania pokazują, że odpowiedzi Polaków bywają zaskakujące i nie zawsze przyjazne środowisku.

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to krok milowy w budowaniu gospodarki obiegu zamkniętego. Ale każda rewolucja ma swoje wyboje – tym razem dotyczą one momentu, w którym ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 06:26