09.12.2022 / 11:00
StoryEditor

Go Green Retail. Ekologia i oszczędność dla branży handlu detalicznego

Obraz1.
Oferta rozwiązań Exorigo-Upos S.A.
  • Jako partner technologiczny i dostawca sprzętu dla branży retail Exorigo-Upos uruchomiło inicjatywę Go Green Retail.
  • W jej ramach zaproponowano pierwsze usługi, które pomogą retailerom korzystać z dostępnych ekologicznych rozwiązań w zakresie użytkowania sprzętu. Przyczynią się również do oszczędności środków, energii i czasu.
  • Oferta Go Green Retail w miarę jej rozwoju będzie stanowiła istotne wsparcie w bieżących wyzwaniach branży. Długofalowo pomoże klientom w realizacji założeń indywidualnych strategii w zakresie ESG, a także w obszarze obligatoryjnego wkrótce raportowania poszczególnych działań wspierających ochronę środowiska  i promocję postaw proekologicznych.  
  • Podstawą pierwszej odsłony programu Go Green Retail jest zapewnienie drugiego życia sprzętom typu serwery, PC, laptopy, PDA, kasetki i szuflady kasowe.
  • Drugim, równie ważnym elementem, są audyty i działania na ich bazie, które mają zapewnić oszczędności w zarządzaniu poborem energii elektrycznej.

Drugie życie hardware w retailu

W Exorigo-Upos staramy się wspierać ekologiczne rozwiązania. Jako dystrybutorzy  i producenci sprzętu wykorzystywanego w retailu, czujemy się odpowiedzialni za wszelkie działania, które pozwalają na wydłużenie czasu aktywnego wykorzystywania go w handlu. W związku z tym, po analizie możliwości w tym zakresie, opracowaliśmy w ostatnim czasie, szereg rozwiązań, które oferujemy podmiotom z branży retail.

Naszym celem jest maksymalizacja oszczędności, ponieważ, szczególnie dziś, koszty utylizacji starego oraz zakupu nowego sprzętu stanowią istotny wydatek w budżecie naszych Klientów.  

Liczymy, że usługi, które oferujemy, umożliwią w krótkiej perspektywie na pozyskanie dodatkowych środków finansowych. Równie ważny jest czas oczekiwania na nowe urządzenia, który wymusza dziś zadbanie o sprawne działanie i bezpieczeństwo realizacji procesów przy wykorzystaniu starego sprzętu, dostępnego w placówkach.

Trzy filary usługi Go Gren Retail dla hardware

Ważnym aspektem oferty Go Green Retail jest jej kompleksowość. Uwzględniliśmy bowiem od początku najczęściej wykorzystywane, a w związku z tym różnorodne typy sprzętów. Rekomendujemy retailerom sprawdzenie możliwości w zakresie każdego z wymienionych niżej rodzajów hardware. Jednorazowe zlecenie, obejmujące kilka sprzętów, pozwoli na wykorzystanie efektu skali i szybsze uzyskanie wymiernych oszczędności.

Pierwszą zidentyfikowaną przez nas grupą są serwery, PC i laptopy. Dla niej oferujemy analizę możliwości rozbudowy hardware i wykorzystania jego potencjału, w tym macierzy RAID, kart sieciowych 1 GB vs. 100 MB. W ramach naszej usługi wykonujemy: konserwację, diagnostykę komponentów oraz zwiększenie zasobów poprzez wymianę czy dołożenie pamięci RAM. Wymieniamy również: baterię CMOS, dysk HDD na SSD lub M.2, kartę sieciową na szybszą. Weryfikujemy ustawienia zasilania w BIOS i dostosowujemy je do potrzeb użytkownika. W razie konieczności, wymieniamy okablowanie komunikacyjne i zasilające oraz baterie.

Szczególnej uwadze polecamy wymianę  dysków  HDD  na  SSD. Opracowaliśmy zestawienie miesięcznych i rocznych oszczędności z tego tytułu – przy założeniu stawki  0,77 zł za kWh.

 

Wymiana dysków jest szczególnie warta rozważenia dla firm, które przykładają wagę do kwestii wydajności. W przypadku SSD jest ona 10 razy większa niż dla HDD. Dodatkowo mamy do czynienia z mniejszym zużyciem energii.

Druga grupa, którą przeanalizowaliśmy, to PDA Motorola, Symbol wraz ze stacjami dokującymi. Konserwujemy, testujemy komponenty i wymieniamy te, które są wadliwe. Podobnie w przypadku ekranów, klawiatury, obudowy, baterii czy skanera. Również w tym przypadku zamiast kupować nowe urządzenia, można dużo taniej zadbać o te, które mogą być jeszcze sprawne i wykorzystywane w codziennej pracy.

W skład trzeciej grupy w ramach strategii Go Green Retail wchodzą kasetki i szuflady kasowe. Zapewniamy wizualne oględziny, testy okablowania komunikacyjnego  i mechanizmu otwierania oraz prowadnic, a także konserwację. Wykonujemy naprawy lub wymiany wadliwych elementów, zamiast zakupu nowych – wspieramy w ten sposób oszczędzanie oraz postawę proekologiczną.

Oszczędne zarządzanie poborem energii elektrycznej  

Istotnym kosztowo aspektem funkcjonowania podmiotów branży retail są dziś opłaty za energię. Nasz zespół, po analizie i testach, zaproponował plan działań, które mogą przyczynić się do uzyskania przez retailerów znaczących oszczędności w tym aspekcie.  

Jako pierwszy krok wykonujemy audyt sprzętowy. Znajomość pełnego zakresu sprzętu  i jego typów umożliwia nam następnie zaproponowanie optymalnej ścieżki działań.  

Mamy do wyboru wiele możliwości, m.in. wyłączanie o określonej godzinie stanowisk roboczych czy skonfigurowanie urządzeń peryferyjnych, np. skanerów czy drukarek, pod kątem oszczędzania energii. 

Dodatkową ciekawą opcją do zastosowania w przyszłości jest usługa monitoringu realizowanych zadań włączania i wyłączania urządzeń, czy też użycie konsoli do zarządzania oszczędnością energii z uwzględnieniem, które stanowisko danego dnia będzie pracowało. 

Uzupełnieniem działań z zakresu oszczędnego poboru energii jest audyt jakościowy hardware, w tym UPS-ów. Pozwala na: określenie możliwości do zastosowania software do zarządzania poborem energii elektrycznej lub opcji odnowienia sprzętu. Bardzo istotnym, w kontekście ostatnich informacji o możliwych problemach z dostępnością energii, jest zapewnienie w ramach audytu weryfikacji pod kątem kluczowych systemów sprzedażowych i ich utrzymania na wypadek takiej sytuacji. Oceniamy również przy okazji moc UPS-ów do podłączonych urządzeń i wykorzystanie obwodów gwarantowanych na obiekcie np. drukarki dokumentów czy czajniki elektryczne.

W wyniku przeprowadzonych symulacji wiemy, jak istotne oszczędności mogą spowodować optymalizacje poboru energii. Poniżej prezentujemy zestawienie miesięcznych i rocznych oszczędności. Na potrzeby tej kalkulacji przyjęliśmy założenia: stawki 0,77 zł za kWh i 100W jako zużycie prądu stanowiska kasowego.

   

Zachęcamy do kontaktu z nami na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  i umówienia indywidualnego audytu. 

Przeanalizujemy wspólnie możliwe usprawnienia w ramach rozwiązań Go Green Retail  i oszacujemy potencjalne oszczędności. 


Exorigo-Upos S.A. tworzy zespół 1000 ekspertów, którzy od blisko 30 lat dostarczają zaawansowane i kompleksowe rozwiązania IT.  

Jako partner największych podmiotów z branży retail w zakresie omnichannel pomaga  w efektywnym łączeniu offline z online. Wspiera również rozwój przedsiębiorstw i instytucji z takich sektorów jak bankowość, ubezpieczenia, produkcja czy administracja publiczna. Poza rozwiązaniami w zakresie software i hardware Exorigo-Upos świadczy kompleksowe usługi wsparcia  o ogólnopolskim zasięgu. Realizuje je doświadczony 400-osobowy zespół serwisu.

W zestawieniach z 2021 r. Exorigo-Upos zajęło:

  • miejsce w zestawieniu firm IT o największej sprzedaży do sektora retail w Polsce (ITwiz Best 100) oraz 2. miejsce jako dostawca software dla retailu (Computerworld TOP 200).
  • TOP 30 w zestawieniu ITwiz: firmy IT o największym zatrudnieniu; najwięksi eksporterzy produktów i usług IT; największe pod kątem przychodów grupy kapitałowe w branży IT; firmy o największej sprzedaży oprogramowania w Polsce i największe firmy z kapitałem polskim sprzedające własne produkty i usługi.

 

 

28. kwiecień 2024 01:34