21.06.2022 / 08:25
StoryEditor

Greenwashing w e-biznesie wiąże się z kilkoma grzechami

Buenos Aires, wrzesień 2021: Global Climate Strike, grupa aktywistów podczas protestu przeciwko greenwashingowi (Shutterstock)
Greenwashing funkcjonuje w dwóch obszarach w biznesie. Pierwszy to obszar przedsiębiorstwa, które deklaruje, że działa w sposób ekologiczny, pracownicy mają pewne wartości. Drugi obszar dotyczy samego produktu, czyli tego jak go produkujemy, sprzedajemy ma się do ekologii – tłumaczyła Katarzyna Bąkowicz, Head of the Working Group for Ethical and Responsible Communication w UN Global Compact Network Poland podczas konferencji „E-commerce 2022. Szanse, trendy i wyzwania” organizowanej przez Konfederację Lewiatan.

- Cała idea wejścia biznesu w ekologię jest ideą niezaprzeczalnie korzystną, ale jak każda idea potrafi się wypaczyć wszędzie tam gdzie wchodzi marketing. Nie zawsze chodzi o zy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.09.2025 / 14:42
StoryEditor
Prezes Allegro komentuje słowa Rafała Brzoski. Jak AI zmieni przyszłość marketplace’ów?
Rafał Brzoska, prezes InPost, Marcin Kuśmierz, prezes Allegro (fot. materiały prasowe)

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wkracza do handlu online i budzi różne prognozy dotyczące przyszłości rynku. Jeszcze niedawno Rafał Brzoska, prezes InPostu wieszczył koniec zakupów na klasycznych marketplace‘ach. Co na to prezes Allegro, Marcin Kuśmierz?

Rafał Brzoska, prezes InPostu, widzi w tym technologii zagrożenie dla klasycznych platform sprzedażowych. Tymczasem prezes Allegro podkreśla, że AI będzie wzmacniać market...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 16:13
StoryEditor
Co szef Danone w Polsce myśli o systemie kaucyjnym? “Cierpliwość i edukacja. To wymusi zupełnie nowe zachowania” [WIDEO]
Paweł Piątek, Danone (fot. Wh)

Paweł Piątek, general manager grupy spółek Danone w Polsce podkreśla, że wprowadzenie systemu kaucyjnego jest potrzebne, bo przyczynia się do ochrony środowiska, ale umożliwia też producentom pozyskiwanie surowca, co ułatwia wypełnienie przepisów unijnej dyrektywy. Na początku dla konsumentów nie będzie jednak łatwo.

Zobacz rozmowę z Pawłem Piątkiem, general managerem grupy spółek Danone w Polsce. W kolejnych dniach opublikujemy kolejne częsci wywiadu.


 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 10% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. październik 2025 05:35