12.05.2017/09:17

66 proc. misji zakupowych w sklepach to szybkie zakupy

Według badań Nielsena z 2014 roku, łącznie 66 proc. misji zakupowych konsumenta to szybkie zakupy, gdzie główną role odgrywa pilna potrzeba, a nie cena oraz zakupy uzupełniające. Sugeruje to, że na rynku zawsze pozostanie miejsce dla małych sklepów zlokalizowanych blisko konsumenta.

Z drugiej jednak strony Polacy są bardzo wrażliwi na cenę. Wskazuje na to wysoki wskaźnik elastyczności cenowej, czyli jak bardzo spadnie sprzedaż przy wzroście cen produktów.

W Europie Środkowo-Wschodniej, a więc również w Polsce wynosi on aż 2,6. Dla porównania wskaźnik ten wynosi dla Ameryki Łacińskiej 1,8, Ameryki Północnej 1,1, dla Azji 1,2, a dla Europy Zachodniej 1,5.

Dlatego niezależne sklepy muszą walczyć o poprawę warunków handlowych, np. dołączając się do sieci franczyzowej i zwiększanie efektywności w celu utrzymania się na rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.