05.08.2020/20:32

86 proc. konsumentów po pandemii zamierza nadal kupować żywność przez internet

Koronawirus zmienił się zwyczaje i ścieżki zakupowe klientów. Niektóre z nich staną się nową normą. Z raportu PwC Global Consumer Insights Survey 2020 wynika, że dotyczy to praktyki kupowania artykułów online. 

Z danych PwC wynika, że przed pandemią COVID-19 artykuły spożywcze wyłącznie online nabywało 9 proc. badanych. Koronawirus sprawił, że ta forma zakupów zdecydowanie zyskała na popularności. Jak się okazuje zainteresowanie nią nie przeminie nawet w okresie postCOVID. Po wpowadzeniu konieczności zachowania dystansu społecznego, ponad połowa badanych (63 proc.) stwierdziła, że robi zakupy spożywcze przez internet lub telefon częściej niż wcześniej. Co więcej, z raportu PwC wynika też, że aż 86 proc. konsumentów będzie je kontynuować nawet wtedy, gdy ograniczenia związane z COVID-19 zostaną zniesione. 

Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, lidera zespołu dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w CEE / CIS, Partner PwC Polska fakt, że konsumenci masowo przeszli na zakupy online i chcą pozostać przy nich również po pandemii powinien skłonić firmy z branży FMCG do tego, żeby skoncentrowały się przede wszystkim na wzmocnieniu kanałów cyfrowych. Kolejnym zadaniem dla nich jest zadbanie o taki łańcuch dostaw, aby doręczanie towarów było wygodne i harmonijne. Ostatnim, ale też chyba najważniejszym działaniem jest aktywizacja konsumenta. – Warto rozważyć nowe strategie cenowe i programy lojalnościowe w ekosystemie cyfrowym, aby zwiększyć i utrzymać zaangażowanie klientów – mówi Badowski. – Te trendy nie są nowe, nabierały na znaczeniu już od dłuższego czasu, jednak pandemia nadała im wyjątkowy priorytet – dodaje Badowski. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także