14.02.2017/09:53

Akademia Umiejętności Eurocash przeszkoliła 4 tys. handlowców

Od września w warsztatach w ramach Akademii Umiejętności Eurocash, największego w Polsce kompleksowego programu edukacyjnego wspierającego niezależne sklepy detaliczne w Polsce, wzięło udział już ponad 4 000 osób. Partnerami Akademii Umiejętności Eurocash są firmy wiodące w poszczególnych kategoriach rynku.

We wrześniu 2016 r. ruszyła nowa odsłona Akademii Umiejętności Eurocash. Wcześniej w inicjatywie mogli brać udział tylko właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum. Od września Akademia otwarta jest dla wszystkich sklepów zrzeszonych w ramach sieci franczyzowych i partnerskich, organizowanych przez Grupę Eurocash. Akademia to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjny wspierający niezależne sklepy detaliczne w Polsce. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.

W nowej edycji warsztatów w ramach Akademii Umiejętności Eurocash udział wzięło już ponad 4 000 osób. Najliczniej zaangażowali się dotychczas właściciele i pracownicy sklepów z województwa śląskiego (888 uczestników), podkarpackiego (359), małopolskiego (321), warmińsko-mazurskiego (319) oraz podlaskiego (252).

– Warsztaty pokazały nam, że właściciele i pracownicy sklepów detalicznych w Polsce stawiają na rozwój swoich kompetencji w obszarze obsługi klienta oraz zarządzania stoiskami świeżymi – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. W spotkaniach poświęconych właśnie tym zagadnieniom wzięło udział niemal 50% wszystkich uczestników.

Najważniejsza jest praktyka

Chociaż w ramach Akademii do dyspozycji właścicieli i pracowników sklepów są różne narzędzia, to nadal podstawą całej inicjatywy są właśnie warsztaty. Chodzi o to, by w praktyce trenować zdobytą wiedzę. Warsztaty prowadzone są w ramach 8 sekcji tematycznych: zarządzanie działami świeżymi, pracownik sklepu spożywczego, zarządzanie sklepem, zarządzanie personelem, stoisko mięso-wędliny, stoisko warzywa-owoce, straty w sklepie, obsługa klienta.

– Poza ugruntowaniem podstawowej wiedzy dotyczącej obsługi klientów uczymy również m.in. jak obsłużyć klienta z wadą słuchu czy osobę niewidomą. Przekazujemy również wiedzę dotyczącą zachowań w różnego rodzaju trudnych sytuacjach, np. co zrobić kiedy nie działa nam terminal lub w przypadku reklamacji. W trakcie warsztatów uczestnicy, poza teorią, przygotowują i odgrywają również scenki na wybrane tematy – mówi Jacek Maliński, trener wewnętrzny w województwie warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim.

Silne wsparcie partnerów

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.